Преди коронавируса хотелиерската индустрия, подобно на търговията на дребно, имаше безброй технологични иновации на една ръка разстояние. И все пак за много от хората, които отсядат често в хотели, влизането във фоайето често се усеща като връщане назад през 90-те или дори по-рано. Настаняването беше остаряло, а гостите физически подписваха документи. Напускането не беше много по-различно. А влизането в стаята беше един и същ опит от десетилетия. Например, въпреки пускането на виртуалната ключова технология през 2014 г., влизането в стаята все още се извършва почти навсякъде с помощта на ключ карта – технология, която между другото беше представена на пазара през 70-те години.
След това последва коронавирус. Според Американската хотелиерска асоциация от средата на февруари в САЩ хотелите вече са загубили над 46 милиарда долара приходи от стаи и са на път да загубят до 400 милиона долара приходи от стаи на ден, въз основа на текущата заетост и тенденции в приходите. В епоха, в която гостите се нуждаят от уверения, че се намират в безопасна и чиста среда, хотелите започват да разбират, че ядрото за преживяване на тази криза е възприемането на ориентирани към клиентите технологични подходи, прилагани от марки в други сектори – като здравеопазването и автомобилостроенето .
Според Business Insider, хотелски марки, включително InterContinental Hotel Group (IHG), Loews и Best Western, приемат кампанията StaySafe на Американската асоциация за хотели и квартири (AHLA), за да „помогнат за улесняването на всичко, от това как да се проведе безконтактно чекиране до нов набор на стандарти за почистване и протоколи за безопасност.”
Технологиите са по-важни от всякога, когато осигуряват безопасност и чистота в хотелите както за гостите, така и за служителите. В неотдавнашно проучване сред близо 4600 респонденти, консултантската фирма за управление Oliver Wyman установи, че подобреното здраве и почистване е основният фактор, влияещ върху решението за отсядане в хотел. Според статия на New York Times най-важната дума в хотелиерството в момента е „чист“.
Чат-ботовете, задвижвани с изкуствен интелект пък позволяват на потребителите да разговарят онлайн с изкуствено интелигентен „бот“ по начина, по който биха разговаряли с човек. Използвайки мобилни приложения, както и уебсайтове на хотели и платформи за социални медии, чат-ботовете позволяват на обектите да изпращат съобщения до гости, да отговарят на въпроси и да подобряват ангажираността на клиентите.
Чат-ботовете позволяват на хотелите да предоставят денонощно обслужване на клиентите, освобождавайки времето на служителите и давайки им възможност да го отделят за по-сложни проблеми. Хотели като Aloft, The Four Seasons, Holiday Inn, Sofitel Hotels & Resorts и AccorHotels, както и онлайн туристически агенции (OTA) като Booking.com използват чат-ботове като приоритет в комуникацията с клиенти.
Неотдавнашно проучване на Sitel Group попита потребителите коя е технологията, която според тях могат да използват туристическите и хотелиерски марки, за да създадат най-завладяващото изживяване на клиентите. Дигиталните представители като чат-ботове, гласова автоматизация и т.н.бяха на първо място, последвани от симулации на виртуална реалност на стаи и общи части, които да позволят на пътуващите да „опитат преди да купят“.
След заснемането на хотел във VR (виртуална реалност), хотелът може да предостави слушалки с предварително заредено съдържание на топ клиентите си, бъдещите гости или дори туроператори, за да им дадат шанс да надникнат в новообновени хотели, да предизвикат желанието за пътуване и да резервират точно това място.
Хотелската индустрия е силно наранена от намаляването на резервациите и огромните загуби в приходите. Наличието на безопасни, безконтактни решения от следващо поколение ще изгради увереност и ще насърчи гостите да се върнат.
Източник: Forbes