Индустрията на хотелиерството пое едни от най-тежките удари от пандемията COVID-19. Според Американската асоциация за хотелиерство и настаняване, американските имоти са загубили над 23 милиарда долара приходи от стаи, от средата на февруари и продължават да губят 2,8 милиарда долара седмично.
Тъй като бавно се премахват ограниченията на COVID-19 в повечето страни, хотелите се отварят отново с акцент върху това как да опазят гостите и персонала в безопасност. Индустрията се адаптира към тази нова реалност, а технологията ще бъде критичен инструмент за подпомагане на хотелите да се приспособят и да осигури път към рентабилността.
Според проучване на Magma Global, 86,4% от анкетираните са заявили, че санитарните процедури на хотелите ще окажат силно влияние върху решението им къде да отседнат. Докато хотелите обновяват процесите си на почистване, технологията е на преден план в стратегията им.
UV-C дезинфекция
Повечето хотели използват ключ-карти за многократна употреба за своите стаи, а организирането на служители да почистват тези карти ръчно е потенциално “минно поле”. От вероятността за човешка грешка, до самата цена на антибактериалните кърпичките за еднократна употреба и отрицателното въздействие върху околната среда- тази техника далеч не е идеална.
За щастие, напредъкът в технологиите създаде прости машини за дезинфекция чрез UV-C, които могат да се използват за почистване на ключ карти за по-малко от една минута. Някои от тези преносими устройства могат да убият 99,9 процента от вредните патогени за по-малко от 60 секунди и могат да дезинфекцират няколко предмета наведнъж. Тези малки устройства са практично и икономично решение за индустрията на гостоприемството като стабилна санитарна стратегия и ще бъдат от съществено значение за връщане към бизнеса.

Роботизирано почистване
Някои хотели се отказват изцяло от ежедневните услуги по почистване, но за луксозни хотели, където обслужването е наложително, не е подходящо решение. Все повече хотели по света започнаха да въвеждат роботи. Медицинският център Westin Houston използва LightStrike Germ-Zapping роботи, които използват ксенонови UV светлинни импулси за убиване на микроби. Роботите се използват в повече от 400 болници и проучванията установяват, че намаляват процента на инфекция в околната среда между 50 и 100 процента.

Дългосрочен дезинфектант
Дори преди кризата COVID-19 хотелите в Дания експериментираха със самопочистващи се стаи. Използвайки ACT CleanCoat, хотелът е в състояние да пръска невидимия почистващ разтвор без мирис, който премахва вируси, микроби, алергени, спори на плесени и други, до една година във всяка стая за гости и общи площи. Продуктът на базата на титанов диоксид е преминал повече от 24 европейски теста.
Мобилно приложение за хотели
Много хотелски вериги подобряват своите приложения за смартфони, за да автоматизират различни процеси и за да намалят контакта между хората. Приложенията могат да позволят на гостите да се регистрират онлайн, да поръчат рум сървис, да комуникират с персонала, да правят резервации за спа и ресторанти и други.
Термични камери
Със симптоми на повишена температура в много от случаите на COVID-19, някои хотели прилагат термични камери, които могат да мерят телесните температури на гостите в хотела по-дискретно, отколкото да го правят на всеки вход и изход.

Източник: hospitalitytech.com