fbpx

Чатботовете и новата политика на Facebook Messenger

В един от първите ни материали засегнахме темата за чатботовете и тяхното значение за бизнеса и хотелиерството. От 4 март 2020 година обаче, политиката на Facebook относно чатботовете и Messenger се промени. В настоящата статия ще ви разкрием новостите, за да можете да се съобразите с новите разпоредби. Ако някои от вас използват чатботове, може би вече сте получили съобщение от Facebook с новите политики.

Тези нови разпоредби са създадени, за да подобрят изживяването на потребителите във Facebook и ви позволяват да помислите сериозно за потребителското изживяване, което доставяте.
Новите политики променят начина, по който можете да изпращате съобщения до хората и да се свързвате с тях само чрез промоционални съобщения. Промоционалните съобщения са съобщения, които изпращате на аудиторията си, за да популяризирате своя продукт, уебсайт, блог и т.н. Затова Facebook направи две важни промени: 24-часовия прозорец и таговете за съобщения.( 24-hour window and message tags). Сега ще ви разясним по-подробно какво представляват двете промени.

24-часов прозорец (24-hour window)

Всеки път, когато потребител общува с вашия чатбот, „24-часов прозорец за съобщения“ ще се активира. В този прозорец можете да изпращате всяко съобщение до потребителя, без абсолютно никакви ограничения. Всеки път, когато потребителят взаимодейства с вашия чатбот, „24-часов прозорец за съобщения“ ще започне отново. Ето и пример:
Потребител взаимодейства с вашия чатбот- „Стартира 24-часов прозорец за съобщения“ Потребителят не взаимодейства в продължение на 4 часа, така че все още има 20 часа в прозореца за съобщения.
След още 4 часа потребителят отново взаимодейства с вашия чатбот- „24-часовият прозорец за съобщения започва отначало“ И това ще продължава и продължава, докато потребителят не приключи взаимодействието с вашия чатбот и не приключи 24-часовият прозорец за съобщения.

changes 4th march 1 Чатботовете и новата политика на Facebook Messenger

Тагове за съобщения(Message Tags)

Но какво да кажем за съобщенията извън въпросния 24-часов прозорец? Facebook направи четири тага за това. Причината за това е, че съобщението, което изпращате, трябва да бъде маркирано с един от тези четири тага, в противен случай то няма да бъде доставено до потребителя.
Ето и четирите тага, които са в зависимост от това, какво съдържание искате да изпратите(ще ги публикуваме на английски език, понеже нямат еквивалентен превод на български):

  • CONFIRMED_EVENT_UPDATE– Тагът, от който се нуждаете, когато изпращате напомняния на потребителите или актуализации за събитие, за което са се регистрирали (напр. Актуализации за събития или закупени билети). Този маркер може да се използва за предстоящи събития или вече стартирали такива.
  • POST_PURCHASE_UPDATE– Съобщение с този таг уведомява потребителя за актуализация при скорошна покупка. Примери са потвърждаването на транзакция или уведомление за статуса на пратката.
  • ACCOUNT_UPDATE– С този таг можете да уведомявате потребителя за непредвидена и съмнителна промяна в неговия акаунт. Пример за това е уведомяване за подозрителна активност на потребителя.
  • HUMAN_AGENT– Този таг позволява на човешките агенти(система, съставена от множество взаимодействащи хора и системи за изкуствен интелект) да отговарят на потребителски запитвания. Съобщенията могат да бъдат изпращани в рамките на 7 дни след съобщението на потребителя.

Какво обаче можем да кажем за съобщения, които не се отнасят към нито един от горепосочените тагове?Трябва да платите за тях. Facebook има опция за това, наречена спонсорирани съобщения. Основното е, че трябва да платите за съобщение, което изпращате на хора, които са взаимодействали с вашия чат-бот. Ще обърнем отделно внимание на спонсорираните съобщения и тяхната полза в някой от следващите материали.

Заключението ни е ,че чат-ботовете във Facebook продължават да бъдат изключително мощен маркетингов инструмент, но реално погледнато, вече няма да може да използвате същите „екстри“ без да платите за това.

Източник на снимката: Chatimize

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.