Автоматизацията в хотелиерството е изключително актуална и в същото време противоречива тема, която има както и поддръжници, така и професионалисти, които твърдо я отричат.
В предишни материали сме говорили за чат ботовете и тяхното приложение в хотелите, като дори публикувахме напълно безплатен наръчник как да си създадете такъв. Говорили сме и за множество автоматизации и иновации в процесите на обслужване на гости (като безконтактен чек-ин, използване на мобилни приложения, дори в някои от по-развитите технологично страни за обслужване от роботи).
Днес ще ви представим нещо различно и полезно, което вече е напълно приложимо в България- Автоматизация на резервационния поток.
Всички хотелиери са запознати с процеса на “вкарване” на резервациите в хотелския софтуер. Това е трудоемка, понякога досадна работа, която често води до грешки, трудности и несъответствия при фактуриране и овърбукинг.
Какво всъщност представлява услугата “Автоматизация на резервационния поток”?
- Автоматизира и прецизира процеса на резервационния поток.
- Улеснява ежедневната работа, подпомагайки резервационния процес: управление и манипулиране на данните, като се ангажира с точността и навременното въвеждане на резервациите, промените и анулациите.
- Намалява времето необходимо на екипа от отдел резервации, свързано с резервационния процес с около 90%.
- Създава възможност за проследяване на статуса за туроператори и партньори през on-line портал, без да са необходими постоянни телефонни разговори или e-mail-и за доуточняване на параметрите на всяка една резервация.
- Предоставя анализи и статистика свързани със заетостта в хотела, по пазари, туроператори, приходи и т.н., като може да добави и допълнителни такива по зададени критерии.
- Подпомага и улеснява процеса на фактуриране.
Как се осъществява връзката с хотелската система?
- Чрез VPN (виртуална частна мрежа): мрежова технология, която създава защитена връзка към мрежа, през обществена такава (интернет), или през частна мрежа.
- Свързвайки се към Виртуална Частна Мрежа, целият трафик минава през криптиран тунел до този VPN и се пренасочва през него към крайната точка – уеб страница, сървър и т.н.
- По този начин всички данни ще са напълно защитени от всякакъв вид хакерски атаки, както и по GDPR
- Хотелските системи, с които е възможна интеграция са Clock Evolution и Fidelio Opera PMS

Работа с различни канали
За всички туроператори, които имат автоматична система и подават резервациите си в една стандартна форма(ITS, DER
Touristik, OTS, Schauinsland, TUI и т.н.), системата автоматично ще чете, превежда на машинния език на хотелската система и записва в нея, без значение от канала, от който се получават резервациите.
За партньори, които нямат автоматична система или определен шаблон, а подават резервациите си като свободен текст по e-mail-а и/или телефон, както и търсят информация или потвърждение, е разработен on-line портал. Този портал е изграден за удобство на хотела, като оптимизира и намалява времето и подпомага процесите при работа, за взимане на решения и управление на заетостта.
Online портал
Какво е неговото предназначение:
• Туроператорът, влизайки със собствения си профил и парола, вижда всичките си резервации с техните статуси, като може да създава, променя или анулира всяка от тях, стига да е в релийз период, както и тези които се появяват в Overbooking страницата. Извън този период, функциите за актуализация са недостъпни.
• Хотелът от своя страна вижда всички резервации за всички туроператори с техните статуси, като най-важната част е наблюдаването на Overbooking.
В Overbooking попадат всички резервации, които са над контингент или има някакво несъответствие – като липса на
номенклатура за вид стая, която подава туроператора спрямо тази в хотела, липса на rate (цена за престоя), когато липсва наличие на стаи от дадения тип за периода на резервацията и т.н.
Тези резервации остават чакащи до взимане на решение или добавяне на съответствия от хотела в интерфейса. Хотелът решава дали да ги допусне или откаже (всички или част от тях), като преценява заетостта и продажбите в дадения период.
При отказ на резервация, може да се даде и причина, така туроператора вижда всичките си резервации с техните статуси и отказаните такива и по този начин се минимизира нуждата от телефонни разговори и e-mail-и, като се повишава ефективността на работата и на двете страни.
За компания Parsing
Екипът на фирма Parsing работи в сферата на хотелското резервиране от 23 години. Управлявавт резервационния процес на над 40 хотела. Системата минимизира човешката намеса, като ежедневно прецезира, синхронизира и проверява измененията и допълненията по резервациите.
На хотелиерите се предоставя възможност да тестват безплатно в рамките на предварително уговорен период в тестова база, докато се убедят в предимствата и функционалността на услугата.
Можете да се свържете с компания Parsing на телефон: 0884 699 600, Кристиян Атанасов
E-mail: [email protected]