fbpx

Автоматизация на потока на резервации в България- мит или реалност?

Автоматизацията в хотелиерството е изключително актуална и в същото време противоречива тема, която има както и поддръжници, така и професионалисти, които твърдо я отричат.

В предишни материали сме говорили за чат ботовете и тяхното приложение в хотелите, като дори публикувахме напълно безплатен наръчник как да си създадете такъв. Говорили сме и за множество автоматизации и иновации в процесите на обслужване на гости (като безконтактен чек-ин, използване на мобилни приложения, дори в някои от по-развитите технологично страни за обслужване от роботи).

Днес ще ви представим нещо различно и полезно, което вече е напълно приложимо в България- Автоматизация на резервационния поток.

Всички хотелиери са запознати с процеса на „вкарване“ на резервациите в хотелския софтуер. Това е трудоемка, понякога досадна работа, която често води до грешки, трудности и несъответствия при фактуриране и овърбукинг.

Какво всъщност представлява услугата „Автоматизация на резервационния поток“?

  • Автоматизира и прецизира процеса на резервационния поток.
  • Улеснява ежедневната работа, подпомагайки резервационния процес: управление и манипулиране на данните, като се ангажира с точността и навременното въвеждане на резервациите, промените и анулациите.
  • Намалява времето необходимо на екипа от отдел резервации, свързано с резервационния процес с около 90%.
  • Създава възможност за проследяване на статуса за туроператори и партньори през on-line портал, без да са необходими постоянни телефонни разговори или e-mail-и за доуточняване на параметрите на всяка една резервация.
  • Предоставя анализи и статистика свързани със заетостта в хотела, по пазари, туроператори, приходи и т.н., като може да добави и допълнителни такива по зададени критерии.
  • Подпомага и улеснява процеса на фактуриране.

Как се осъществява връзката с хотелската система?

  • Чрез VPN (виртуална частна мрежа): мрежова технология, която създава защитена връзка към мрежа, през обществена такава (интернет), или през частна мрежа.
  • Свързвайки се към Виртуална Частна Мрежа, целият трафик минава през криптиран тунел до този VPN и се пренасочва през него към крайната точка – уеб страница, сървър и т.н.
  • По този начин всички данни ще са напълно защитени от всякакъв вид хакерски атаки, както и по GDPR
  • Хотелските системи, с които е възможна интеграция са Clock Evolution и Fidelio Opera PMS
1122 Автоматизация на потока на резервации в България- мит или реалност?

Работа с различни канали


За всички туроператори, които имат автоматична система и подават резервациите си в една стандартна форма(ITS, DER
Touristik, OTS, Schauinsland, TUI и т.н.), системата автоматично ще чете, превежда на машинния език на хотелската система и записва в нея, без значение от канала, от който се получават резервациите.


За партньори, които нямат автоматична система или определен шаблон, а подават резервациите си като свободен текст по e-mail-а и/или телефон, както и търсят информация или потвърждение, е разработен on-line портал. Този портал е изграден за удобство на хотела, като оптимизира и намалява времето и подпомага процесите при работа, за взимане на решения и управление на заетостта.

Online портал

Какво е неговото предназначение:
• Туроператорът, влизайки със собствения си профил и парола, вижда всичките си резервации с техните статуси, като може да създава, променя или анулира всяка от тях, стига да е в релийз период, както и тези които се появяват в Overbooking страницата. Извън този период, функциите за актуализация са недостъпни.
• Хотелът от своя страна вижда всички резервации за всички туроператори с техните статуси, като най-важната част е наблюдаването на Overbooking.


В Overbooking попадат всички резервации, които са над контингент или има някакво несъответствие – като липса на
номенклатура за вид стая, която подава туроператора спрямо тази в хотела, липса на rate (цена за престоя), когато липсва наличие на стаи от дадения тип за периода на резервацията и т.н.
Тези резервации остават чакащи до взимане на решение или добавяне на съответствия от хотела в интерфейса. Хотелът решава дали да ги допусне или откаже (всички или част от тях), като преценява заетостта и продажбите в дадения период.
При отказ на резервация, може да се даде и причина, така туроператора вижда всичките си резервации с техните статуси и отказаните такива и по този начин се минимизира нуждата от телефонни разговори и e-mail-и, като се повишава ефективността на работата и на двете страни.

За компания Parsing

Екипът на фирма Parsing работи в сферата на хотелското резервиране от 23 години. Управлявавт резервационния процес на над 40 хотела. Системата минимизира човешката намеса, като ежедневно прецезира, синхронизира и проверява измененията и допълненията по резервациите.

На хотелиерите се предоставя възможност да тестват безплатно в рамките на предварително уговорен период в тестова база, докато се убедят в предимствата и функционалността на услугата.

Можете да се свържете с компания Parsing на телефон: 0884 699 600, Кристиян Атанасов

E-mail: [email protected]

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.