fbpx

Устойчивото пътуване и влиянието на изменението на климата върху възприятията на туристите

Днес ще поставим началото на една много обширна тема, която в последно време е сред топ тенденциите в туризма,бизнеса и политиката. Тема придизвикваща множество дебати по цял свят, включително политически, на много високо ниво. Говорим за Sustainability, което ще преведем на български като устойчив туризъм. Общоприетото разбиране за думата устойчив туризъм е свързано само с екология,климат и защита на околната среда, но всъщност това понятие обхваща още един куп теми, далеч надхвърлящи само екологичните въпроси. Понеже по темата може да се говори и пише безкрайно, в следващите седмици ще ви представим още няколко материала, като ще разгледаме различните аспекти на устойчивия туризъм.

Днес ще ви представим малко статистически данни на компанията STR, която направи преди по-малко от месец проучване сред 1000 активно пътуващи хора по цял свят, затова как те възприемат и оценяват този световен проблем и променя ли това навиците им за пътуване.
2020 г. лесно може да се превърне в „десетилетието на устойчивост“. Докато повече компании обещават да помогнат в борбата с изменението на климата, пътешествениците стават все по-информирани кой и какво влияе негативно на планетата.

Природосъобразните ваканции са важни за пътуващите: факт или измислица?

Като подчертават, че пътуващите като цяло приемат сериозно въпроса за устойчивия туризъм, почти 50% от анкетираните от @str заявяват, че изборът на екологично чист вариант за почивка е важен за тях, докато 40% са избрали неутрална позиция. Както е показано по-долу (ще приложим графики от проучването), пътуващите от Поколение Z (родени в средата до края на 90-те години) пътешествениците поставят по-голямо значение на устойчивите ваканции.

-

Въпреки силното намерение да предприемат устойчиви почивки, 37% от анкетираните пътници заявяват, че се затрудняват да намерят най-добрия начин да бъдат екологични. Това сочи необходимостта от допълнителна и по-ясна информация от туристическата индустрия и други организации за стъпките, които пътниците могат да предприемат, за да намалят въглеродния си отпечатък. Категоричните 92% от анкетираните заявяват, че са загрижени за изменението на климата, засилвайки идеята, че устойчивостта е на преден план при избора на дестинацията им и как да стигнат дотам. Малко над една трета от участниците не биха посетили страна, за която смятат, че не проявяват достатъчни усилия за борба с изменението на климата, докато останалите (65%) посочват, че няма да бъдат възпирани или не са решили.

I wouldn’t want to visit a country that wasn’t making efforts to fight climate change

Промяната трябва да започне още у дома

Преминаването към устойчив начин на живот започва у дома и изненадващо много пътници вече са положили усилия, за да сведат до минимум своето въздействие върху околната среда. 50% не са съгласни, че „действията на хората никога няма да бъдат достатъчни за борба с изменението на климата“. Тази констатация допълнително подчертава желанието да се направи положителна промяна в борбата с климатичните промени. Освен това, подчертавайки силната екологична съвест на активните пътници, 85% заявиха, че свеждат до минимум използването на пластмаси за еднократна употреба, а 67% заявяват, че редовно купуват храна, отглеждана от местни производители.

Some hotels have stopped offering breakfast buffets in an effort to reduce food waste, do you support this move?

В следващи материали по темата ще коментираме по-подробно различните аспекти на устойчивия туризъм (sustainability), какво се прави в България, ще дадем примери на български и международни вериги хотели, които са изградили множество програми и работят усилено в тази насока.

sustainability no taglineasset 31 Устойчивото пътуване и влиянието на изменението на климата върху възприятията на туристите

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.