fbpx

Устойчивостта: по-подходяща за бъдещето на туризма от всякога

 „Новото нормално“ не може да бъде приложено без устойчивостта като основна ценност, която е в основата на цялата бизнес структура. От интериорния дизайн до хранителните отпадъци, сега е време да се съгласува дългосрочната визия с моментните краткосрочни печалби, в името на по-голямата картина.

Докато забраните започват да се вдигат и хората започват да пътуват отново, хотелите се опитват да разберат какво е “новото нормално”. Експертите потвърждават, че тези собственици и управители, които се фокусират върху иновациите и устойчивостта, е силно вероятно да успеят в бъдещето.

Устойчивият подход ще бъде ключов фактор за икономическото развитие в световен мащаб. В действителност, когато ограниченията за пътуване започнаха да се премахват, генералният секретар на UNWTO Зураб Пололикашвили отбеляза: „Навременното и отговорно облекчаване на ограниченията за пътуване ще помогне за осигуряването на много социални и икономически ползи, които туристическите гаранции ще възвърнат по устойчив начин. Това ще допринесе за поминъка на милиони хора по целия свят. „

В дните, водещи до „пристигането“ на COVID-19, свръхтуризмът беше най-горещата тема в индустрията. От Амстердам до Исландия и Бали местните жители бяха затрупани от наплива на пътуващи, докато отговорниците за градовете и туризма се мъчеха да управляват тълпите от посетители.

Сега същите тези места са повече от нетърпеливи да посрещнат гости отново, но с разбирането, че това е възможност за по-добро развитие на устойчиви възможности. На места като Венеция, например, една от най-популярните дестинации в света, официалните лица планират да обновят изцяло туризма, в основата на който да бъде устойчивостта. Както Паола Мар, градският съветник по туризъм каза: „Нашата цел е да предизвикаме ренесанса на града. Искаме да привлечем посетители за по-дълъг престой и да насърчим „по-бавен “вид туризъм. Нещата не могат да се върнат към това, което бяха.“

Наскоро туристическият журналистът на Financial Times Том Робинс написа: „Може би настоящата криза ще ни подтикне към среден път – по-отговорен и обмислен начин на пътуване, който минимизира въглеродните емисии, управлява свръхтуризма и увеличава максимално приноса към местните икономики“.

За дестинациите и за индустрията на туризма устойчивостта е цялостен подход, предназначен да се справи с най-належащите проблеми, с които се сблъскваме в обществото – включително изменението на климата, икономическото неравенство, хранителните отпадъци и несигурността – които изискват принос от всички, навсякъде. Карлос Мартин-Риос, доцент в EHL, обяснява: „Това означава съгласуване на дългосрочна визия и стратегия с краткосрочни финансови печалби. За да допринесе допълнително към програма за устойчивост, новият Институт за устойчивост на EHL разполага с поредица, наречена„ Устойчивото бъдеще на гостоприемството“, където няколко пъти годишно група висши управители в индустрията ще се срещат, за да усъвършенстват бизнес модели и инструменти за наблюдение на прехода към устойчивост.

Как някои водещи вериги хотели умишлено интегрират устойчивостта в своите етоси и операции

За да бъде устойчивостта автентична, трябва да се присади, а не да се завие с болтове. С други думи, устойчивостта не е част от бизнеса, а е от съществено значение за целия бизнес. Както заявява Marriott, „От дизайна до преживяването на гостите, устойчивостта е вградена в нашата бизнес стратегия“. Конгломератът на хотела заяви, че изгражда енергийно ефективни хотели, използвайки възобновяема енергия, когато е възможно, и се опитва да намери нови начини за намаляване на отпадъците и въглеродните емисии. Целта, която компанията си поставя е да намали използването на вода с 15% и отпадъците с 45%, а до 2025 г. да използва поне 30% възобновяема енергия.

Намаляване на въглеродните емисии

Като основен принос за въглеродните емисии, експертите стигат до заключението, че хотелската индустрия като цяло трябва да намали емисиите си с 66% до 2030 г. и 90% до 2050 г. Хилтън се ангажира да приведе програмата си в съответствие с намаляването на въглерода, очертано в Парижкото споразумение за климата. Целта на компанията е да намали глобалния отпечатък на околната среда от Hilton до 2030 г. наполовина и твърди, че през последното десетилетие е намалила въглеродните си емисии с 30%. „Като глобален бизнес ние виждаме влиянието на изменението на климата всеки ден“, заявиха от компанията. „От урагани до суши, пожари до наводнения, нашите членове и гости са изправени пред все по-голям брой екстремни метеорологични събития и природни бедствия, причинени или усилени от глобалните климатични промени.“ Radisson Hotel Group намалява въглеродния си отпечатък по цялата верига, като намалява източниците за използване на CO2 и постепенно увеличава използването на природните ресурси.

Намаляване на хранителните отпадъци

Докато 800 милиона души по света нямат достатъчно за ядене, една трета от всичката храна отива за отпадъци. Според експерти хранителните отпадъци са водещи в индустрията на хотелиерството. IHG си партнира с технологична компания, наречена Winnow Vision, с цел да намали хранителните отпадъци от хотели с 30% през следващите няколко години. Групата на хотелиерската индустрия, наречена Американска асоциация за хотелиерство и настаняване, се обедини със Световния фонд за дивата природа, за да създаде HotelKitchen.org през 2017 г., с цел да научи индустрията на начини за намаляване на хранителните отпадъци. Hilton, Marriott International, Hyatt Hotels, InterContinental Hotels Group и AccorHotels участвали в програмата.

Проектиране за бъдещето

Наскоро беше публикувано проучване, озаглавено Устойчивост в Хотелите: Възможности и тенденции, оформящи бъдещето на гостоприемството, което очертава бизнес казуса за устойчивост и начините, по които хотелите интегрират най-добрите екологични практики в операциите и строителството. В момента хотелите са сред най-високите потребители на енергия и вода от всички търговски сгради. Може би никоя хотелска група не въплъщава устойчивия дизайнерски етос по-добре от веригата Starwood, основана от Бари Стемлихтт. Докато 1Hotels е луксозна верига, вдъхновена от природата и вкоренила устойчивостта, Treehouse, според компанията, е по-малко сериозна, подходяща за скъсани дънки и тениски и безкрайно достъпна. В London Treehouse, който отвори врати през декември, компостирането, рециклирането и пластмасата за еднократна употреба са голяма част от плана. Както обяснява Стемлихт, 1Hotel London несъмнено ще определи нов стандарт в града за луксозното хотелско изживяване, като същевременно напредва в мисията да вдъхнови съзнателното потребление и да се превърне в платформа за промяна.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.