Глобалната инициатива за борба с пластмасата в туризма прие 26 нови страни, включително фирми и организации от всяка част от световната верига на туристическата индустрия.
Водена от Световната туристическа организация (UNWTO) и Програмата на ООН за околната среда (UNEP) в сътрудничество с фондация Ellen MacArthur, инициативата обединява туристическия сектор зад обща цел за справяне с първопричините за замърсяването с пластмаса.
Новите подписали са Booking.com, G Adventures, The Hongkong и Shanghai Hotels, Inkaterra, TUI Care Foundation, deSter и Международната авиационна платформа за управление на отпадъците. Те включват доставчици на удобства за гости, платформи за опаковане и управление на отпадъци, както и доставчици на настаняване, водещи платформи за онлайн туризъм, туроператори и асоциации.
Глобалната инициатива стартира през януари 2020 г. и сега разчита на 46 страни, илюстриращи как намаляването на замърсяването с пластмаси в туризма остава приоритет въпреки предизвикателствата, поставени от пандемията COVID-19. Разнообразието от подписалите го страни подчертава потенциала на инициативата да популяризира системни решения, които могат да бъдат внедрени на местно ниво и разширени в световен мащаб.
Инициативата може да доведе до намаляване на замърсяването и отпадъците във всички части на туристическия сектор и да подкрепи отговорно възстановяване от COVID-19, което води до по-голяма устойчивост.
В рамките на настоящия контекст на пандемията COVID-19 кръговият подход към управлението на пластмасови изделия и опаковки може да избегне увеличаване на използването на пластмаси за еднократна употреба за хигиенни цели. В този смисъл кръговата икономика за пластмаси е от решаващо значение за туристическия сектор да запази и защити дестинациите и да се възстанови отговорно от настоящата криза.
Генералният секретар на UNWTO Зураб Пололикашвили каза: “Придвижването към кръговата икономика е стратегически подход за туристическия сектор. Глобалната инициатива за борба с пластмасата в туризма може да доведе до намаляване на замърсяването и отпадъците във всички части на туристическия сектор и да подкрепи отговорното възстановяване COVID-19, което води до по-голяма устойчивост.”