fbpx

Технологиите и тяхното значение в устойчивия туризъм

Спокойно можем да кажем ,че през 2020 г. големият играч в туризма ще е устойчивостта в хотелите(sustainability). В наши дни устойчивостта е нещо повече от моден термин в туристическата индустрия .Статистиката е налице, за да подкрепи това. Според неотдавнашно проучване сред представители на поколението Милениум (Y), 87 процента биха били по-лоялни към компания, която им помага да допринесат за социални и екологични каузи,а 9 от 10 човека от същата група, биха сменили бранда към  такъв, свързан с кауза.

Съобразителните хотели и хотелски вериги следят ситуацията и променят начина, по който работят, за да намалят влиянието си върху околната среда. Като награда хотелските вериги разбраха, че „зелената посока“ може да бъде и разумна маркетингова стратегия – получавайки безплатна реклама и  промотиране, за своите усилия за устойчивост в годишните класации.

Добрата новина е, че не е толкова трудно за един хотел да бъде по-устойчив. В много случаи това включва прилагането на практики, които всъщност спестяват пари. Едно от най-популярните решения в последно време е стремежа към премахване на пластмасата за еднократна употреба от хотела. За да се присъедините към това усилие, като за начало,просто спрете да купувате пластмасови сламки. IHG и Marriott International елиминираха пластмасовите сламки в хиляди хотели по целия свят, премахвайки приблизително 1 милиард сламки от океана и сметищата. И двете хотелски вериги премахват и козметиката за еднократна употреба в банята на хотела, като статистиката е,че всяка година отстраняват повече от 500 милиона пластмасови бутилки от околната среда.

Технологиите обаче имат потенциала да дават огромен принос към намаляване на въглеродния отпечатък и по-екологичен туризъм.

„Умни стаи“- Smart rooms

През 2020 г. Някои от най-големите хотелски вериги ще въведат контрола на стаите в рамките на своите платформи за лоялност, които позволяват на гостите да избират предварително стайната температура, светлината в стаята, програмата на телевизията, музиката, да регулират щорите и други – всичко това се задейства от мобилен ключ, който предава тези настройки от цифров модул,инсталиран в бравата на вратата. Това ниво на персонализация никога досега не е било възможно и ще е еволюция, както за опитът на гостите, така и ще оптимизира консумацията на енергия, за да спести и сериозни суми на хотела.

Мобилна еволюция

Повече от 5 милиарда души вече са свързани към мобилна мрежа, което се равнява на приблизително две трети от световното население. Мобилните устройства са ключов фактор за устойчив икономически растеж и съществен принос за постигането на 17-те цели на ООН за устойчиво развитие (можете да ги видите тук). Смартфонът на гостите ви има потенциал да окаже най-голямото въздействие върху околната среда от всички други платформи взети заедно. С помощта на цифровото устройство, което вече имат гостите, хотелите могат да намалят (или премахнат) използването на хартия – спестявайки тонове вода и химикали, използвани при обработката на хартия – и да намалят (или премахнат) разточителните пластмасови клавиатури. Бъдещето е без метален или пластмасов ключ (keyless), без хартия и има по-малко пластмаса. Наясно сме ,че е почти невъзможно един хотел да се избави изцяло от пластмасата , но в крайна сметка може да се спре купуването и произвеждането на пластмаса, която се използва веднъж и се изхвърля. И тъй като технологията се развива, за да свърже безпроблемно функционалността в хотела ,с мобилните устройства на гостите, удовлетвореността на гостите , заедно с намаляванете на разходите и устойчивост на околната среда, ще създадат по-зелена планета за всички!

sustainabilityasset 21 Технологиите и тяхното значение в устойчивия туризъм
Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.