Световната организация по туризъм (СОТ) затвърди сътрудничеството си с испанската международна телекомуникационна компания – Телефоника. Тъй като туризмът по целият свят постепенно започна да се възстановява, Телефоника до голяма степен задълбочи отношенията си с организацията във връзка ускоряване процеса на укрепване на щетите причинени от COVID-19.
В резултат на предизвикателствата причинени от пандемията, СОТ изцяло дава приоритет на иновациите като ключово средство за развитие на туризма. След като стремежите на глобалната общност за устойчиво развитие в сектора попаднаха в застой, екипът усилено се стреми да поведе туризма в тази насока. Новата фаза от сътрудничеството им с Телефоника е отдадена на дигитална трансформация в полза на устойчиво възстановяване и подем.
Моделиране на големи данни в полза на дестинациите
,, Сътрудничеството ни с Телефоника ще направи възможно предоставянето на всички необходими инструменти, за да ускорим процеса на възстановяване, изграждането на доверие чрез гаранция за сигурност и насърчаването устойчивостта на туризма.‘‘
СОТ и Телефоника ще работят заедно по ефективната употреба на големи данни и изкуствен интелект в полза на сектора. Това дава възможност на различните дестинации да получат по-обективна оценка за туристическото поведение, повишавайки ефективността на продажба на своите продукти. Чрез управление на данните също така ще подобри управлението на туристическия поток спрямо новите протоколи за здраве и безопасност по отношение на COVID-19. Ръководителят на СОТ Зураб Пололикашвили заяви, че дигиталната трансформация на туризма ще позволи на сектора да се завърне по-силен от всякога след дългия застой по време на пандемията.
Дигитална трансформация
Мигел Льопис, ръководител на публичния сектор в IoT (компютърна мрежа от свързани помежду си устройства) и обработката на големи данни в Телефоника, също добави, че туризмът ще се завърне обратно в пълна сила. За да се осъществи това, той ще трябва първо да предприеме изменения в структурата си, касаеща дигитални технологии. В случая, такива са IoT и големи данни, чрез които работодателите в сектора ще си спечелят предимство пред конкуренцията.
Телефоника и СОТ разработват серия от визуални елементи, които предоставят информация за ключовите показатели за ефективност в туризма. В допълнение, за да се отбележи началото на новата фаза на сътрудничество между двете компании, СОТ присъства на специална виртуална тренировка, касаеща дестинациите в Америка, заедно с Телефоника и представители от туристическите отдели в Португалия, Буенос Айрес и Чили. Целта на тренировката е да изясни как по-точно употребата на големи данни може да допринесе към бързото възстановяване на туристическия сектор.