fbpx

Минимизиране и използване на водните отпадъци в хотелиерството

sustainabilityasset 2@3x Минимизиране и използване на водните отпадъци в хотелиерството

Както ви обещахме в материала от миналата седмица в рубриката 21Sustainability, днес ще засегнем темата за използването на водата, как може то да бъде минимизирано и как може да използвате водните отпадъци във вашия хотел.

Ако сте пропуснали статията от миналата седмица, може да поправите грешката си тук https://www.21hoteliers.com/sustainability/top-tendencziite-v-ustojchiviya-turizam/

Днес, един от всеки девет души по света има проблем с достъпа до чиста, питейна вода. Опазването на водата е важно за всички, но е особено важно за туристическата индустрия.

Част от това да сте в хотелиерството е осигуряването и създаването на комфортна среда за вашите клиенти. Хотелите се стремят да накарат гостите да се чувстват важни, а неограниченият достъп до вода се счита за основен. Операциите за пране трябва да осигурят най-чистото, най-луксозното чувство за спално бельо и традиционно „луксът“ не е нещо свързано с опазването на водата или околната среда. Въпреки това има много методи за опазване, които не компрометират комфорта, поради устойчивост. Клиентите могат да имат същото луксозно изживяване, докато използват по-малко вода. Например, като намалите потреблението на вода във вашето перално помещение (laundry service) със система за измиване с по-малко вода (low-water washing system) , можете да спестите хиляди литри вода – само като промените начина на пране! Това вече е възможно, благодарение на високотехнологични перални машини, по-известни като клас HE (High efficiency),които по официални статистики използват с 40% по-малко вода, отколкото една обикновена пералня.Тези промени оказват влияние върху околната среда, но имат ефект и върху вашия бизнес, хотелиерството като цяло и света около вас.

Много големи и малки хотели по света опитват да намалят потреблението на вода и чрез програми за повторно използване на кърпите и спалното бельо в стаята (Towel and linen re-use program). Твърде често обаче хотелите се опитват да подтикнат гостите със съобщения, че могат по някакъв начин да „спасят планетата“, като използват по-малко кърпи.  Нарастващите количества изследвания показват, че тази форма на съобщения не е най-успешният подход. Изследователи от Люксембургския университет направиха изследване в хотели в два швейцарски и австрийски ски курорти.Най-успешното послание се оказва картичка в банята с проста статистика, че три четвърти от гостите в тази конкретна стая са използвали хавлиите си повторно. „Хората искат да бъдат приети в групи и затова ние действаме по начини, които ни карат да принадлежим към общество“, пише водещият автор на изследването д-р Герхард Рийз в The Journal of Social Psychology. „Инстинктивно се чувстваме близки до онези, които са използвали хотелска стая преди нас, вярвайки, че те са подобни на нас. По този начин е по-вероятно да следваме тяхното поведение. „

Съществуват и множество технологии, които спестяват вода или пък позволяват да се използва „сивата вода“ повторно(grey water).  “Сива вода” е термин, използван за описване на отпадни води от дейности като къпане, душ, пране, съдомиялни машини .Tя може да се събира и използва повторно за промиване на тоалетната или поливане.

download Минимизиране и използване на водните отпадъци в хотелиерството

Изключително популярни в „зелените хотели“ в момента са и високоефективните душ системи, които моментално филтрират и рециклират водата. Използваната вода се събира под канализацията и се изпомпва чрез система за микрофилтриране, която премахва всички по-големи частици като косата или кожата. След това се стерилизира с помощта на ултравиолетова светлина, за да убие всички останали бактерии и всякакви отпадъчни води. Накрая се подгрява отново, за да се върне до началната температура и отново се връща в системата на душа.

Има безброй други системи и устройства за спестяване на вода или пък за нейното рециклиране и повторно използване. Разбира се тези иновации не са евтини, но в случая става въпрос за две неща- първо за устойчив имидж ,който хотела създава и второ за инвестиция, която в бъдеще ще донесе и своя финансов резултат.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.