
Както ви обещахме в материала от миналата седмица в рубриката 21Sustainability, днес ще засегнем темата за използването на водата, как може то да бъде минимизирано и как може да използвате водните отпадъци във вашия хотел.
Ако сте пропуснали статията от миналата седмица, може да поправите грешката си тук https://www.21hoteliers.com/sustainability/top-tendencziite-v-ustojchiviya-turizam/
Днес, един от всеки девет души по света има проблем с достъпа до чиста, питейна вода. Опазването на водата е важно за всички, но е особено важно за туристическата индустрия.
Част от това да сте в хотелиерството е осигуряването и създаването на комфортна среда за вашите клиенти. Хотелите се стремят да накарат гостите да се чувстват важни, а неограниченият достъп до вода се счита за основен. Операциите за пране трябва да осигурят най-чистото, най-луксозното чувство за спално бельо и традиционно „луксът“ не е нещо свързано с опазването на водата или околната среда. Въпреки това има много методи за опазване, които не компрометират комфорта, поради устойчивост. Клиентите могат да имат същото луксозно изживяване, докато използват по-малко вода. Например, като намалите потреблението на вода във вашето перално помещение (laundry service) със система за измиване с по-малко вода (low-water washing system) , можете да спестите хиляди литри вода – само като промените начина на пране! Това вече е възможно, благодарение на високотехнологични перални машини, по-известни като клас HE (High efficiency),които по официални статистики използват с 40% по-малко вода, отколкото една обикновена пералня.Тези промени оказват влияние върху околната среда, но имат ефект и върху вашия бизнес, хотелиерството като цяло и света около вас.
Много големи и малки хотели по света опитват да намалят потреблението на вода и чрез програми за повторно използване на кърпите и спалното бельо в стаята (Towel and linen re-use program). Твърде често обаче хотелите се опитват да подтикнат гостите със съобщения, че могат по някакъв начин да „спасят планетата“, като използват по-малко кърпи. Нарастващите количества изследвания показват, че тази форма на съобщения не е най-успешният подход. Изследователи от Люксембургския университет направиха изследване в хотели в два швейцарски и австрийски ски курорти.Най-успешното послание се оказва картичка в банята с проста статистика, че три четвърти от гостите в тази конкретна стая са използвали хавлиите си повторно. „Хората искат да бъдат приети в групи и затова ние действаме по начини, които ни карат да принадлежим към общество“, пише водещият автор на изследването д-р Герхард Рийз в The Journal of Social Psychology. „Инстинктивно се чувстваме близки до онези, които са използвали хотелска стая преди нас, вярвайки, че те са подобни на нас. По този начин е по-вероятно да следваме тяхното поведение. “
Съществуват и множество технологии, които спестяват вода или пък позволяват да се използва „сивата вода“ повторно(grey water). “Сива вода” е термин, използван за описване на отпадни води от дейности като къпане, душ, пране, съдомиялни машини .Tя може да се събира и използва повторно за промиване на тоалетната или поливане.

Изключително популярни в „зелените хотели“ в момента са и високоефективните душ системи, които моментално филтрират и рециклират водата. Използваната вода се събира под канализацията и се изпомпва чрез система за микрофилтриране, която премахва всички по-големи частици като косата или кожата. След това се стерилизира с помощта на ултравиолетова светлина, за да убие всички останали бактерии и всякакви отпадъчни води. Накрая се подгрява отново, за да се върне до началната температура и отново се връща в системата на душа.
Има безброй други системи и устройства за спестяване на вода или пък за нейното рециклиране и повторно използване. Разбира се тези иновации не са евтини, но в случая става въпрос за две неща- първо за устойчив имидж ,който хотела създава и второ за инвестиция, която в бъдеще ще донесе и своя финансов резултат.