fbpx

Хотелският бизнес срещу пластмасата- войната на 21 век

Днес в рубриката 21Sustainability ще обърнем внимание на един най-популярните и коментирани проблеми в света на устойчивия туризъм и екологията- пластмасата. Какви щети нанася на природата, какви мерки предприеха големите „играчи“ в хотелиерството и дойде ли времето за промяна, а не само на световни екологични конференции?

Пластмасовите изделия за еднократна употреба винаги са осигурявали удобство и икономичност. В крайна сметка пластмасовите изделия са евтини, издръжливи и решават най-основните хигиенни проблеми. Пластмасовите продукти са широко използвани в индустрията на хотелиерството, поради очакванията на гостите за удобство и непосредственост. Все пак това универсално използване и зависимост от пластмасата за еднократна употреба, е сериозен екологичен разход за нашата планета.

Трудно е да се определи количественото въздействието върху планетата във финансово отношение, но доказателствата са навсякъде. Пластмасовите отпадъци нанасят щети по туристическите дестинации по целия свят. На въпроса за пластмасовите отпадъци Дениз Нагуиб, вицепрезидент по устойчивост и разнообразие на доставчиците на Marriott International, отговори: „Видимостта на пластмасовите отпадъци в нашата общност става много по-разпространена, особено в туристическата индустрия. И става все по-видимо не само за тази част от обществото, която обръща внимание на устойчивостта и екологията, а на почти всички пътници. „

Как могат хотелите да бъдат част от решението?

Както се казва, „пътуването на хиляда мили започва с първата стъпка“. Редица хотели по света са избрали да направят тази първа стъпка, като елиминират „пластмасата за еднократна употреба“, като сламки или прибори. Успешните примери включват използване на вилици и лъжици, направени от бамбук, и сламки, направени от хартия – всички те все още са за еднократна употреба, но се разграждат лесно. Все по-голям брой хотели активно правят вътрешни промени, за да бъдат част от решението. Хилтън, например, се ангажира да премахне пластмасовите сламки от своите хотели. Мениджмънтът на Хилтън работи и върху премахването на пластмасови бутилки от техните помещения за конференции и събития – вместо това предлагат бутилки за многократна употреба и диспенсъри, където могат да ги допълват. Carnival Cruise Line полага усилия да намали пластмасата, като предлага сламки само при поискване.

sgyhoqznjzfturt 800x450 nopad Хотелският бизнес срещу пластмасата- войната на 21 век

Веригата хотели на Marriott също започна да заменя козметиката в банята с дозатори за душ гел и шампоан. Разбира се, това е само началото на една по-широкомащабна инициатива. Компанията очаква около 1500 хотела в Северна Америка да участват в инициативата до края на годината. Очаква се тази промяна да доведе до елиминирането на около 34,5 милиона бутилки и 170 000 килограма пластмаса средно за година.

Някои хотелски брандове са възприели устойчивостта като отличителен белег на своята идентичност на продукта. Един такъв пример е хотелската верига Six Senses, която оперира 11 резорта и 31 спа центъра в над 20 страни. Шест курорта Senses бутилират собствена вода на място, за да намалят използването на пластмасови бутилки. Те също започнаха да използват редица алтернативи на пластмасови сламки, включително хартия, бамбук и лимонова трева. Като част от инициативата си „Лаборатория Земя“( Earth Lab), Six Senses приеха политика на нулевите отпадъци, което означава, че всички материали имат ново предназначение след изхвърляне.

Намаляване на хотелски пластмасови ключ карти

2 790 rt satin chrome ble 1200x1200 jpg Хотелският бизнес срещу пластмасата- войната на 21 век

Влизането в стаята само с мобилен ключ направи ненужни пластмасовите карти. Мобилните ключове са не само най-сигурната форма за влизане в стаята днес, но и са най-екологичният избор за хотелите. Хилтън, например, изчисли, че е спестил 40 тона пластмаса чрез своите 7,6 милиона изтегляния на цифрови ключове досега.

Устойчивият туризъм е от съществено значение за дългосрочната жизнеспособност на индустрията, а пластмасата е един от основните екологични проблеми. Има много начини, които хотелиерската индустрия и всички, свързани с нея, могат да помогнат за намаляване на пластмасовите отпадъци. Благодарение на напредъка на технологиите и увеличаващата се информираност, всеки ден се създават и подобряват редица органични алтернативи на пластмасата. Тези материали са направени от възобновяеми ресурси, които предлагат много от свойствата на пластмасата, но се разлагат много по-бързо. Например, бамбукът е често срещана алтернатива на пластмасовите прибори за еднократна употреба. Други алтернативи на пластмасата в момента се произвеждат от хартия, дърво, гъби, картофи и ананасови листа и други рециклируеми материали. Друга алтернатива, която трябва да бъде спомената, са полихидроксиалканоати (PHA) полиестери – вид биоразградима пластмаса, направена от полипропилен.

Време е хотелиерите да проучат възможностите за екологични продукти, които най-добре ще заменят настоящите пластмасови изделия.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.