Устойчивостта на хотелите се превърна във фокусна точка за индустрията – нещо, което носи имидж, икономии и в същото време оказва положително влияние върху околната среда. Ако разбира се, се използва по правилния начин.
Почти навсякъде хотелите търсят начини да бъдат по-устойчиви. В днешният епизод от рубриката 21Sustainability ще хвърлям малко светлина върху това как устойчивостта на хотелите прониква в ежедневните операции на индустрията и какво предстои за бъдещето на устойчивото гостоприемство.
Устойчивостта предизвиква образ за запазване на планетата и атакуване на тенденциите на замърсяване. Това, разбира се, е централен принцип на устойчивостта, но все повече тази идея се използва и като бизнес инструмент по два различни начина: първо, за да се отрази върху фирмената култура и второ, да се проектира дългосрочно “финансово здраве”.
Според Инге Худжибрехт, вицепрезидент на Carlson Rezidor, марка на Radisson Hospitality, що се отнася до фирмената култура, устойчивостта всъщност е създаването на „отговорен бизнес“. В този контекст отговорността включва прилагане на практики, които засягат всички аспекти на бизнеса: всичко, от операции до финанси и HR. Худжибрехт твърдо вярва, че да имаш бизнес с фокус върху устойчивостта е бизнес, който активно търси „ангажираност с хората, общността и планетата“.
Разбира се, прилагането на устойчивост поставя нови предизвикателства пред индустрията на хотелиерството. Худжибрехт подчертава, че едно от големите предизвикателства при ангажирането с устойчивостта е свързано с „определянето на дългосрочни научно обосновани цели“ и постигането на тези цели по отношение на намаляването на отпадъците, енергийните разходи и разходите за труд във всички аспекти на бизнеса.
В крайна сметка Бернхард Боненбергер, президент на Six Senses, обобщава дискусията за устойчивост, като претегля рисковете от неприемането на устойчиви практики. „Какъв е рискът от изменението на климата, недостига на вода, проблемите с правата на човека? Трябва да бъдем проактивни от гледна точка на околната среда и правата на човека”. Следователно акцентът трябва да бъде върху превръщането на устойчивостта в ключова бизнес стойност, за да може тя да бъде приложена правилно.
Това ни връща към устойчивостта като метод за измерване на цялостното фирмено и финансово здраве: макар да можем да мислим за устойчивостта по-традиционно като чисто екологично начинание, подобряване на водните и енергийните политики за опазване на планетата, да бъдеш „устойчив означава и да бъдеш умен за парите ”.
Но кога е финансово оправдано да се прилагат устойчиви практики? Кога ще се изплатят разходите, свързани с устойчивостта? Единодушният отговор сред експертите по хотелиерство е свързан с дългосрочното и широкообмислено мислене за трайно здраве на бизнеса.
Хотелските компании се опират главно на два стълба за развитие на устойчивостта на класическия „тройно най-нисък подход“ на Джон Елкингтън- екологичния и финансовия. Днес се появява трети стълб, социалното измерение, защото компаниите започнаха да възприемат кредото на J. Willard Marriott, основателят на Marriott: “Трябва да се погрижите за служителите си. Ако служителите са щастливи, те ще се погрижат за вашите клиенти”.