fbpx

21Sustainability: Устойчивост в хотелиерството – бизнес, любов към природата или комбинация от двете?

Устойчивостта на хотелите се превърна във фокусна точка за индустрията – нещо, което носи имидж, икономии и в същото време оказва положително влияние върху околната среда. Ако разбира се, се използва по правилния начин.

Почти навсякъде хотелите търсят начини да бъдат по-устойчиви. В днешният епизод от рубриката 21Sustainability ще хвърлям малко светлина върху това как устойчивостта на хотелите прониква в ежедневните операции на индустрията и какво предстои за бъдещето на устойчивото гостоприемство.

Устойчивостта предизвиква образ за запазване на планетата и атакуване на тенденциите на замърсяване. Това, разбира се, е централен принцип на устойчивостта, но все повече тази идея се използва и като бизнес инструмент по два различни начина: първо, за да се отрази върху фирмената култура и второ, да се проектира дългосрочно „финансово здраве“.

Според Инге Худжибрехт, вицепрезидент на Carlson Rezidor, марка на Radisson Hospitality, що се отнася до фирмената култура, устойчивостта всъщност е създаването на „отговорен бизнес“. В този контекст отговорността включва прилагане на практики, които засягат всички аспекти на бизнеса: всичко, от операции до финанси и HR. Худжибрехт твърдо вярва, че да имаш бизнес с фокус върху устойчивостта е бизнес, който активно търси „ангажираност с хората, общността и планетата“.

Разбира се, прилагането на устойчивост поставя нови предизвикателства пред индустрията на хотелиерството. Худжибрехт подчертава, че едно от големите предизвикателства при ангажирането с устойчивостта е свързано с „определянето на дългосрочни научно обосновани цели“ и постигането на тези цели по отношение на намаляването на отпадъците, енергийните разходи и разходите за труд във всички аспекти на бизнеса.

В крайна сметка Бернхард Боненбергер, президент на Six Senses, обобщава дискусията за устойчивост, като претегля рисковете от неприемането на устойчиви практики. „Какъв е рискът от изменението на климата, недостига на вода, проблемите с правата на човека? Трябва да бъдем проактивни от гледна точка на околната среда и правата на човека”. Следователно акцентът трябва да бъде върху превръщането на устойчивостта в ключова бизнес стойност, за да може тя да бъде приложена правилно.

Това ни връща към устойчивостта като метод за измерване на цялостното фирмено и финансово здраве: макар да можем да мислим за устойчивостта по-традиционно като чисто екологично начинание, подобряване на водните и енергийните политики за опазване на планетата, да бъдеш „устойчив означава и да бъдеш умен за парите ”.

Но кога е финансово оправдано да се прилагат устойчиви практики? Кога ще се изплатят разходите, свързани с устойчивостта? Единодушният отговор сред експертите по хотелиерство е свързан с дългосрочното и широкообмислено мислене за трайно здраве на бизнеса.

Хотелските компании се опират главно на два стълба за развитие на устойчивостта на класическия „тройно най-нисък подход“ на Джон Елкингтън- екологичния и финансовия. Днес се появява трети стълб, социалното измерение, защото компаниите започнаха да възприемат кредото на J. Willard Marriott, основателят на Marriott: „Трябва да се погрижите за служителите си. Ако служителите са щастливи, те ще се погрижат за вашите клиенти“.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.