fbpx

21Sustainability: Управление на хранителните отпадъци в хотелиерството

В днешният епизод от рубриката 21Sustainability ще се задълбочим в управлението на хранителните отпадъци в хотелиерството. Това е един голям проблем, който често е пренебрегван и оставян на заден план. Нека обаче започнем материала с малко статистика и цифри:

  • Приблизително една трета от храната, произведена в света за консумация, остава неконсумирана или изхвърля. Това прави около 1,3 милиарда тона.
  • Всяка година потребителите в богатите страни изхвърлят храна, колкото цялото нетно производство на хранителни продукти в Африка на юг от Сахара.
  • 842 милиона души по света нямат достатъчно храна
  • Когато храната гние създава метан (CH4), който има 21 пъти по-голямо влияние върху глобално затопляне, отколкото въглеродния диоксид

Накратко: намаляването на хранителните отпадъци помага да се намали загубата на пари и множество други ресурси. Ето една оценка на въглеродните емисии, създадени от обикновените храни:

carbon and food image e1409606541926 1 21Sustainability: Управление на хранителните отпадъци в хотелиерството

Какви действия трябва да се предприемат за намаляне на хранителните отпадъци?

Като предприемат няколко прости стъпки, за да генерират по-малко отпадък и да рециклират повече, хотелите могат да извлекат финансови и екологични ползи.

Хотелите често казват, че губят много малко храна, тъй като туристите връщат чиниите си празни. Обаче хранителните отпадъци идват от много различни източници, като развалена или неизползвана храна и грешки в кухнята и при поръчките на продукти.

food waste in hotels by type e1409603390562 21Sustainability: Управление на хранителните отпадъци в хотелиерството

Как да намалим хранителните отпадъци?

  • Стъпка 1: Измервайте хранителните си отпадъци
  • Стъпка 2: Разработете план за действие за намаляване на хранителните отпадъци, като използвате събраните данни, с цели, срокове и отговорности
  • Стъпка 3: Преглеждайте напредъка по плана всеки месец
  • Стъпка 4: Споделете вашата добра работа с персонала, потребителите и индустрията
food and drink material hierachy 21Sustainability: Управление на хранителните отпадъци в хотелиерството

Според проучвания на Booking.com, повече от половината от пътуващите вземат предвид екологичните практики при избора на хотел. Оперирането на хотел по-отговорно и въвеждането на устойчиви практики като рециклиране на отпадъци, провеждане на енергийни одити могат да помогнат за увеличаване на популярността на мястото за настаняване сред клиентите. Съсредоточаване в предотвратяване на хранителни отпадъци в хотела може да доведе до постигане на целите на ООН за устойчиво развитие.

Най-добрият начин да се използва излишната храна е да се дари и нахранят хора, които нямат възможности. Много хотели и фирми, малки и големи, включително Hilton Worldwide, се изправиха пред предизвикателството, участвайки в инициативи и кампании, помагайки на бедни хора от цял свят.

Що се отнася до рециклирането на хранителни отпадъци, най-популярния и функциониращ метод е компостирането. Компостирането е естественият начин на рециклиране. При този процес органичните отпадъци, като хранителни отпадъци, се биоразграждат и превръщат в ценен тор. В най-простата си форма, предимствата на компостирането са двустранни: намалява количеството на твърди отпадъци в боклука ви и може да се използва за торене.

document 21Sustainability: Управление на хранителните отпадъци в хотелиерството

На много места е законово изискване маслата и мазнините от процеса на пържене да се събират. Маслата могат да бъдат използвани, като се рециклират в биогорива за превозни средства. Обемите, произведени от хотел, могат да бъдат значителни, например в хотел The Savoy London след рециклиране са получили 1800 литра биогориво, за период от три месеца.

Най-важният аспект от управлението на хранителните отпадъци обаче остават служителите на хотела или ресторанта. Уведомете екипа за проблема с хранителните отпадъци и приложете стратегии, които ще променят начина, по който нещата се правят традиционно в кухнята. Сътрудничеството като екип е от решаващо значение за прилагането на стратегия. Много е важно и правилното обучение на служителите.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.