fbpx

21Sustainability: Управление и намаляване на отпадъците в хотелите

В поредният епизод от рубриката 21Sustainability, ще ви запознаем с управлението на отпадъците в хотелиерството и няколко начина, чрез които те могат да се намалят и сведат до минимум. Приятно и ползотворно четене!

Туризмът е отговорен за малък дял от генерирането на отпадъци в Европа или 6,7% от общото образуване на отпадъци, произтичащо от по-широкия сектор услуги в ЕС. Независимо от това, количествата твърди битови отпадъци, генерирани от туристическите предприятия, са 35 милиона тона годишно в световен мащаб. Туристите могат да генерират до два пъти повече твърди отпадъци на глава от населението от местните жители. Отпадъците от местата за настаняване имат са предимно смесени битови отпадъци и материали, включително органични и опасни, които пораждат значително въздействие върху околната среда при изхвърляне.

Гост на хотел генерира средно около 1 кг отпадъци на ден, повече от половината от тях в хартия, пластмаса и картон. В допълнение към отрицателното въздействие върху околната среда, тъй като капацитетът на депата намалява, така че разходите за изхвърляне и рециклиране на отпадъци стават по-високи. Във Великобритания например разходите за депониране вече са 48 паунда на тон, в сравнение с 18 за тон през 2005 г.

Депонирането не само заема ценно земно пространство, но причинява замърсяване на въздуха, водата и почвата, изхвърлянето на въглероден диоксид (CO2) и метан в атмосферата и химикали и пестициди в земята и подземните води. Освен това отпадъците често трябва да изминават дълги разстояния до депото, като консумират гориво и допринасят за емисиите на парникови газове.

Често е по-икономично да се правят нови продукти чрез рециклиране, а не да се започне от нулата. Например рециклирането на използвани алуминиеви ламарини в нови изисква 95% по-малко енергия, отколкото преработката на бокситова руда в алуминий. Много изхвърлени материали, като мебели и храни, също имат стойност.

Има няколко варианта за управление на отпадъците по по-устойчив начин:

  • предотвратяване
  • подготовка за повторна употреба;
  • рециклиране (включително компостиране)
  • друго възстановяване (включително възстановяване на енергия)
  • изхвърляне
unnamed 3 1 21Sustainability: Управление и намаляване на отпадъците в хотелите

Ето и няколко съвета за организация и създаване на политика за управление и намаляне на отпадъците

1.Извършете одит на отпадъците

Определете къде хотелът създава най-голямо количество отпадъци и определете рециклируемите материали, които в момента се изхвърлят. За всеки отдел избройте всички предмети, които изхвърляте, метода за изхвърляне, разходите количествата.

2. Поставете приоритети и цели

След като определите къде да насочите усилията си, задайте приоритети и цели, като поръчка на по-малко продукти, намаляване на разходите за изхвърляне или генериране на приходи от отпадъчни материали.

3. Изпълнете програмата

Включете персонал във всички етапи, за да разберат и подкрепят схемата. Осигурявайте стимули и награди на лица, които предлагат идеи за намаляне на отпадъци или дават значителен принос в програмата. Запознавайте гостите с вашите политики за рециклиране и опазване на околната среда и съобщавайте приоритетите си на доставчиците.

4. Мониторинг и оценка

Поставете критерии за наблюдение и оценка на програмата и решете колко често да измервате напредъка. Областите, които може да искате да оцените включват: спестявания от поръчки на продукти и материали; намаляване на оперативните разходи;увеличение на покупките на продукти и материали, които подлежат на рециклиране; увеличаване на производителността; намаляване на общите отпадъци

Съществуват много процедури и инициативи, които един хотел може да предприеме за намаляне на отпадъците и резумното им управление.

Поставете кошчета за рециклиране в стаите за гости

wastemngt1 1 21Sustainability: Управление и намаляване на отпадъците в хотелите

Поставете две кошчета за боклук в стаите, едно за общи отпадъци и едно за рециклиране. Кошчето за рециклиране трябва да бъде по-голямо и да се уточни кои продукти могат да се поставят в него. Камериерските колички трябва да бъдат оборудвани с отделни кошчета за събиране на рециклируеми материали.

Използвайте повторно старо бельо, кърпи и халати

Превърнете старото бельо в чанти или престилки или просто ги дарете на местни благотворителни организации. Една британска компания, Sleeping Bags Social Enterprise Ltd, използва старо бельо от хотел Marriott в Лондон, за да направи чанти за многократна употреба.

Тоалетни принадлежности

marriott2 2 21Sustainability: Управление и намаляване на отпадъците в хотелите

Преминете към дозатори и премахнете пластмасовите опаковки. Хотелската верига Scandic установи, че в баните са използвани само 15% от сапуните, шампоаните и балсами, като остатъкът е изхвърлен. Заменяйки традиционните удобства с дозатори, Scandic намалява обема си на отпадъци с 40%, а отпадъците от опаковки с 11 тона годишно. Съчетавайки социалната и екологичната отговорност с устойчивия и отговорен туризъм, американската фондация Clean the World взима сапун и шампоан от хотели, рециклирайки ги за разпространение по целия свят.

Всъщност има много начини да ангажирате гостите на хотела си в инициативи за рециклиране и устойчивост. Важно е обаче да се разпознае и избягва така наречения „greenwashing“. Това е практиката на отправяне на подвеждащи твърдения, които описватдаден бизнес като по-екологичен, отколкото е в действителност. Това вече е и нещо моментално разпознаваемо за все по-екосъзнателните потребители.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.