fbpx

21Sustainability: Ще бъде ли все толкова важен устойчивия туризъм след Covid?

До преди няколко месеца светът беше съсредоточен върху устойчивостта по всеобхватен начин, какъвто може би никога досега не е бил. Най-важното е, че бизнеса и различните сегменти на индустрията започнаха не само да мислят, но и да действат в тази посока. Премахването на пластмасата за еднократна употреба или съсредоточаването върху намалянето на въглеродните емисии се превърнаха в начин за големи и малки компании, да обяват своите ценности пред клиентите.

Това обаче беше преди няколко месеца. Оттогава светът е тунел, фокусиран върху коронавируса, като хотелиерството и туризма са може би е най-засегнати от болестта. За някои това е планетата, която изпраща съобщение. Арън Бернщайн, представител на Харвард, каза пред The ​​Guardian: „Нашето здраве зависи изцяло от климата и другите организми, с които споделяме планетата.“

Важно е в такъв момент да си зададем въпроса – ще остане ли устойчивостта толкова важна за хотелиерството?

Устойчивият туризъм обхваща най-различни инициативи от борбата със свръхтуризма до екотуризма, но като цяло движението се фокусира върху гарантирането, че туристическия бизнес подхожда с уважение към планетата и местната култура. Докато екотуризмът, който се фокусира върху опазването на природата, се оформя през 70-те години, институциите за устойчив туризъм се разрастват през 90-те години със създаването на International Hotels Environment Initiative. Оттогава хотелите започват да гарантират устойчиви практики. Това включва обръщане на внимание към въглеродните емосии, възобновяема енергия и използването на екологично полезни материали в строителството. Това прилагане на устойчивостта в гостоприемството се разраства като практика предимно поради променящите се приоритети и информираност на пътниците. Шармиста Кели, старши сътрудник в JCJ Architecture, отбеляза: „Всички имат различни очаквания, но много сходен начин на мислене, що се отнася до благосъстоянието и опазването на околната среда и това означава фокус върху устойчивостта.“

Гил Фукс, предприемач и собственик на хотел Burgh Island, каза: „Бизнес хотели, като Premier Inn, са установили, че хората са много по-склонни да останат в хотели, които полагат усилия да осигурят по-устойчива среда.“

Тъй като устойчивите практики бяха силно търсени, те започна да навлизат в различни проекти на хотели и оперативни процедури и инициативи. Разликата обикновено е по отношение на мащаба. Това движение не се ограничава само до хотели. Идеята за устойчиво пътуване се откроява и при краткосрочните наеми. Брандове CityRelay, специализирани в сектора на краткосрочните наеми са интегрирали екологично чисти продукти и практики в своята политика. В по-голям мащаб Airbnb създаде център за устойчивост, за да помогне на собствените си домакини да останат „зелени“.

Дуейн Макюен, основател на DMAC Architecture, отбеляза: „По-устойчивите строителни продукти стават достъпни за дизайнерите, които предлагат повече възможности за избор, за да подобрят опита на потребителя. Клиентите винаги са загрижени за увеличаване на ефективността.“, добави той.

Много промени в устойчивостта изискват първоначални разходи – новите водоснабдителни и енергийни съоръжения изискват време и пари за инсталиране. Тези разходи могат да направят тези възможности далеч по-малко желани за хотелиерския бизнес в близко бъдеще. В този случай устойчивото развитие може да бъде меч с две остриета. Високите разходи могат да възпрепятстват бизнеси с по-малки обороти, но могат да осигурят спестявания за тези, които имат достатъчно. Все пак зелените инициативи имат силни стимули за публично финансиране, помагащи на хотелите да намалят тези разходи.

Маду Раджеш, директор на International Tourism Partnership, заяви пред HospitalityNet: „Съществуват множество опции за пестене на пари и ресурси за устойчивите хотели, включително намаляване на оперативните разходи чрез икономии на комунални услуги и увеличаване на контрола върху разходите за енергия чрез инсталиране на възобновяеми източници.“

Другият въпрос е дали търсенето на устойчиви хотели ще бъде същото, както беше преди COVID или не. Хотелиерите са обезпокоени, че пътуващите няма да бъдат съсредоточени върху устойчивостта по време на възможен бум на пътуванията след COVID.

В плановете си след края на Covid-19 Световната организация по туризъм отбеляза, че устойчивостта е от съществено значение не само за планетата, но и да помогне на индустрията да се свърже по-добре с неправителствени организации, като ООН. Етиката на устойчивостта зависи от личните възгледи на хората, които ръководят компания или бизнес. И картите, които първоначално са се обърнали в полза на устойчивото развитие, демографските промени, спестяването на разходи и маркетинга, не отминават. За някои устойчивостта може да бъде начинът за възстановяване на индустрията. За други това може да отпадне настрани. Идеята обаче все още е налице и макар и временно да не е приоритет, има заложби за завръщане.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.