Корпоративната реорганизация в Accor Hotels оставя базираната в Париж хотелска компания без четирима от нейните топ мениджъри, според вътрешнофирмено съобщение, изпратено тази седмица от главния изпълнителен директор на компанията Себастиaн Базин.
Преструктурирането се основава на осем географски центрове на веригата по целия свят, като същевременно се поддържа централен офис, оглавен от Базин. Корпоративният “ремонт” в Accor, собственик на марки като Sofitel и Fairmont, идва, когато световната индустрия на хотелиерството се бори с това, как да адаптира бизнес модела през най-лошата година за туризма в историята.
„Основен принцип ръководи нашия организационен избор: винаги се фокусирайте върху Групата, нейното дългосрочно бъдеще, нейното развитие, нейните силни страни и амбиция“, пише Базин в съобщение до служителите на Accor. „Този принцип беше от съществено значение за намирането на честни отговори на прости въпроси: кои са нашите слабости и как можем да ги отстраним?“
Базин не посочва обаче дали преструктурирането е обвързано с предварително обявения план за спестяване на разходи от около 235 милиона долара. Тази инициатива включва премахване на 1000 работни места и потенциална продажба на централата на Accor в Париж за 430 милиона долара.
Приоритетите на Accor занапред са „фокусиране, опростяване и разширяване“, пише Базин.
Фокусният елемент призовава за непосредствена близост до собствениците и клиентите и е обвързан с нов модел на офис управление, където осем географски центрове по целия свят ще заменят сегашната структура от пет региона.
Преструктурирането, което ще влезе в сила на 1 октомври, също ще отбележи оттегляне на изпълнителния директор на Accor Europe Франк Жерве, главния изпълнителен директор на Азиатско-тихоокеанския регион Майкъл Исенберг, изпълнителния директор на Food and Beverage and Lifestyle Амир Нахак и изпълнителния директор на New Business Тибаулт Виорт.
Базин намекна за необходимостта от по-тесни връзки с отделните собственици по-рано тази година по време на уебинар на университета в Ню Йорк, особено тъй като хотелиерите разчитат силно на локализирани маркетингови стратегии по време на възстановяването на туристическата индустрия от пандемията.
Източник: Skift