fbpx

За пример: В разгара на кризата Airbnb показа устойчивост и добри финансови резултати

Докато се готви да излезе на фондовата борса, Airbnb представи документ от 100 страници, съдържащ финансовите му резултати до този момент през 2020 година.

През летния период, от юли до септември, платформата за отдаване под наем на жилища е генерирала нетна печалба от 219 милиона долара. През 2019 г. лятната печалба на Airbnb е била малко по-висока (267 милиона долара).

Кризата Covid-19 и ограниченията за пътуване оказаха силно въздействие, посочва компанията: „През деветте месеца, приключващи на 30 септември 2020 г., нашият бизнес беше значително засегнат от глобалната пандемия Covid-19“, довела продажбите до 18 милиарда долара (-39 %). Групата отчита намаляване на продажбите, което обаче остава много по-малко, отколкото при останалите играчи в туристическата индустрия. Изглежда, че Airbnb е ограничил влиянието на кризата, като се е възползвал от бума на резервиране на апартаменти и местни бягства.“

Но подобно на цялата индустрия, Airbnb разбира също страда и усеща силата на кризата. Базираната в Сан Франциско група обяви през май 2020 г. съкращаването на около 25% от своите 7500 служители по целия свят. Covid-19, втората вълна и ограниченията за пътуване продължават да имат отрицателно въздействие върху производителността на Airbnb.

До миналата година развитието на платформата продължи въпреки срива в много градове като Париж. През 2019 г. Airbnb генерира брутна балансова стойност от $38 млрд. (+ 29%) и приходи от $ 4.8 млрд. (+ 32%). В световен мащаб 54 милиона души са резервирали 327 милиона нощувки в Airbnb през 2019 г. От създаването на платформата нейните гости са регистрирали общи приходи над 110 милиарда долара.

„Ние вярваме, че границите между пътуване и живот някъде се размиват и че пандемията е ускорила възможностите за живот навсякъде“, заявиха от Airbnb. „Нашата платформа демонстрира способността си да се адаптира към тези нови форми на пътуване. Предстои да видим какво ще се случи в дългосрочен план с дейностите, които са по-малко популярни, отколкото в миналото.“

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.