Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лейен предложи временно спиране пътуванията, които не са належащи, до Европейския съюз за 30 дни, в опит да ограничи разпространението на смъртоносния коронавирус. Фон дер Лейен информира лидерите на Групата на седемте напреднали индустриални икономики(G-7) за забраната по време на конферентен разговор в понеделник. Ограниченията, които подлежат на одобрение от лидерите на ЕС, могат да бъдат удължени „при необходимост“ след първоначалния период от 30 дни, каза тя в Twitter.
Предложението на комисията, изпълнителната власт на ЕС, идва, тъй като все по-голям брой държави-членки от 27-членния блок предприемат стъпки за забрана на пътуването до и от засегнатите региони, тъй като се опитват да спрат огнището у дома. Пътуването между ЕС и Великобритания ще бъде разрешено съгласно плана, който ще бъде финализиран във вторник, каза фон дер Лейен. Тъй като Европа вече е епицентър на огнището, новият план цели общ подход на страните членки на ЕС, така че пазара на блока да продължи да функционира без прекъсвания и да позволи свободното движение на стоки. Съгласно този план ще бъдат предоставени няколко изключения за пътуване, включително за граждани на ЕС, които се връщат у дома, за здравни работници и за учени, работещи по лечение на вируса.
Това на практика ще сложи край временно на входящия туризъм от други континенти в посока страни в ЕС.
Междувременно от Ryanair съобщиха,че след мерките, които налагат редица страни в Европа във връзка с разпространението на COVID-19, е възможно 80% от самолетите им да бъдат заземени през следващите 7-10 дни.
„Ryanair предприема всички необходими действия за намаляване на оперативните разходи и подобряване на паричните потоци във всяка от нашите авиокомпании. Ryanair е устойчива група от авиокомпании, с много силен баланс и значителна парична ликвидност, и можем, и ще го направим, с подходящи и навременни действия, да оцелеем чрез продължителен период от намалени или дори нулеви резервации за полети.“, каза изпълнителния директор на компанията Майкъл О‘Лари.