fbpx

В края на 2020 година: 42% от немските туроператори са теглили държавни заеми, над 30% са съкратили част от персонала

Германската туристическа индустрия изисква „тестове вместо карантина“, за да се даде възможност за „безопасно пътуване“ през следващата година след драматичен бизнес колапс по време на Covid-19, причинен от строги ограничения за пътуване и призиви на политиците „останете у дома“.

Продажбите на германските туроператори спаднаха с 67% тази година, включително 81% спад на летните приходи, според подробно проучване на Германската асоциация на туристическата индустрия (DRV).

По-голямата част от германските туристически фирми – 95% от туристическите агенции и 87% от туроператорите обвиняват за този спад призивите на правителството и политиците хората да останат вкъщи и да не пътуват, според проучване сред 200 туроператори и 300 туристически агенции от DRV. В допълнение, три от четири туристически компании вярват, че карантинните правила са основна пречка за потребителите да резервират почивки в момента. Две трети виждат предупрежденията или ограниченията за пътуване, които правят дестинациите „недостъпни“ като друг основен фактор.

„Предупрежденията за пътуване, регламентите за карантина и призивите на политиците да избягват изцяло пътуванията, все повече тревожат пътуващите и водят до срив в резервациите“, заяви президентът на DRV Норберт Фибиг.

Понастоящем много германски туристически компании са в тежки финансови затруднения поради минимални приходи и оцеляват само благодарение на правителствената схема за отпускане и друга финансова подкрепа. Близо 90% от туроператорите и 95% от туристическите агенти определят финансовото си състояние като „изключително“ засегнато и „екзистенциална заплаха“, установи проучването DRV. Повечето туроператори (77%) и туристически агенции (84%) са потърсили държавна финансова подкрепа чрез схемата за помощ (Überbrückungshilfe), за да компенсират частично липсващите приходи.

Освен това 42% от туроператорите са теглили заеми от държавната банка KfW. С поглед напред, 80% заявиха, че ще се нуждаят от допълнителна финансова подкрепа през третата фаза на схемата, която ще продължи до следващия юни. Успоредно с това 80% от германските туристически компании са намалили разходите, като са намалили работното време на персонала и очакват да продължат с това до 2021 г., a две трети от компаниите за съжаление вече са съкратили персонала, или очакват да го направят.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.