Германската туристическа индустрия изисква „тестове вместо карантина“, за да се даде възможност за „безопасно пътуване“ през следващата година след драматичен бизнес колапс по време на Covid-19, причинен от строги ограничения за пътуване и призиви на политиците „останете у дома“.
Продажбите на германските туроператори спаднаха с 67% тази година, включително 81% спад на летните приходи, според подробно проучване на Германската асоциация на туристическата индустрия (DRV).
По-голямата част от германските туристически фирми – 95% от туристическите агенции и 87% от туроператорите обвиняват за този спад призивите на правителството и политиците хората да останат вкъщи и да не пътуват, според проучване сред 200 туроператори и 300 туристически агенции от DRV. В допълнение, три от четири туристически компании вярват, че карантинните правила са основна пречка за потребителите да резервират почивки в момента. Две трети виждат предупрежденията или ограниченията за пътуване, които правят дестинациите „недостъпни“ като друг основен фактор.
„Предупрежденията за пътуване, регламентите за карантина и призивите на политиците да избягват изцяло пътуванията, все повече тревожат пътуващите и водят до срив в резервациите“, заяви президентът на DRV Норберт Фибиг.
Понастоящем много германски туристически компании са в тежки финансови затруднения поради минимални приходи и оцеляват само благодарение на правителствената схема за отпускане и друга финансова подкрепа. Близо 90% от туроператорите и 95% от туристическите агенти определят финансовото си състояние като “изключително” засегнато и “екзистенциална заплаха”, установи проучването DRV. Повечето туроператори (77%) и туристически агенции (84%) са потърсили държавна финансова подкрепа чрез схемата за помощ (Überbrückungshilfe), за да компенсират частично липсващите приходи.
Освен това 42% от туроператорите са теглили заеми от държавната банка KfW. С поглед напред, 80% заявиха, че ще се нуждаят от допълнителна финансова подкрепа през третата фаза на схемата, която ще продължи до следващия юни. Успоредно с това 80% от германските туристически компании са намалили разходите, като са намалили работното време на персонала и очакват да продължат с това до 2021 г., a две трети от компаниите за съжаление вече са съкратили персонала, или очакват да го направят.