Поради разрушителната конкуренция, възникнала поради “убитата” от кризата с Covid-19 първа половина на туристическия сезон в Турция, много хотели в Анталия се опитват да „примамят“ туристите с безпрецедентно ниски цени, което в дългосрочен план може да бъде изпълнено с финансова нестабилност.
Президентът на Търговско-промишлената камара в Анталия (ATSO) Давут Цетин заяви: „Хотелите с дългове продават стаи по системата all inclusive за $12-13-15-20. Миналата година нормалната цена на едро за туроператорите за такива хотели беше $40-45.” Експертът подчертава, че такъв дъмпинг ще има дълготрайни отрицателни последици.
„Очаква се икономиката в Анталия да се свие 23%. 250 хиляди души са в риск – предимно туристически работници. Преди имахме кризи в селското стопанство и туризма, научихме се да ги преодоляваме. Но не можем да прогнозираме ситуацията при пандемична криза. “
Досега, както отбеляза г-н Цетин, “цената пада поради разрушителна конкуренция.” Което той очаква да се отрази негативно в дългосрочен план. Така според него през 2014 г. приходите от туризъм на глава от населението възлизат на 76 долара. През 2016 г. тя падна до $35-40.
„Днешната конкуренция изглежда разрушителна: хотели с големи дългове и кредити продават стаи три пъти по-евтино от миналата година. Но ако продадете стая за 20 долара тази година, няма да можете да преговаряте с туроператори за 45 долара през следващата година“, каза той.
„Трябваше да планираме броя на хотелите. Туроператорите, туристическите специалисти са притеснени: подобно пагубно намеление на цените ще се отрази негативно на нас като дестинация“, подчерта той. Според него Анталия ще “бере плодовете” от дъмпинговите цени от октомври месец, когато ще започнат плащанията по заеми и други разсрочени плащания. „Ще има загуба на доход от 25-30 милиарда долара в икономиката на Анталия“, предупреждава Давут Цетин.
Източник: www.atso.org.tr