fbpx

Управление на Covid-19 кризата: Как Melia Hotels показаха лидерство и устойчивост

Резултатите от първите 9 месеца потвърждават тежестта на въздействието върху туристическите компании, изкривявайки сравненията с предишни години. Ограниченията за пътуване и ограниченията на капацитета продължават да оказват влияние в целия свят, с изключение на Китай и Виетнам. Melia Hotels обявиха своите резултати за 9-те месеца на 2020 година и определено показват, че има какво да покажат на останалите големи играчи в хотелиерската индустрия. Дигитализацията се потвърждава като основно конкурентно предимство, като melia.com генерира 60% от продажбите на веригата. Тенденциите показват предпочитание към вътрешните пътувания, по-голяма динамика във второстепенните градове и преобладаване на индивидуалните пътници над организираните.

Бизнес представяне:

С 51,5% от наличните стаи в сравнение с 3-то тримесечие (Q3) на 2019 г., Meliá са регистрирали 111,1 млн. евро приходи, подобрявайки постигнатата стойност през второто тримесечие (Q2). Всички хотели, отворени по време на пандемията, отговарят на критериите за „отваряне“, според който отварянето на хотела дава по-голям нетен принос от това той да остане затворен. Разходите са спаднали с -60,6% през Q3 (трето тримесечие), смекчавайки въздействието от намаляването на приходите (-78,6%) и оставяйки EBITDA за Q3 на – 27,6 млн. евро.

Нетната печалба (- 111,1 млн. Евро) е спаднала с 308,5% през Q3. Продажбите чрез melia.com (които генерират 60% от общите продажби, като 82% идват от програмата MeliaRewards) позволяват на компанията да защити цените на стаите си като ключов фактор, което означава, че намаляването на RevPAR (-44,7% в 9M) се дължи главно на по-ниска заетост поради COVID. Програмата „Останете в безопасност с Meliá“ (Stay Safe with Melia), както и иновациите в обслужването бяха ключови за подобряване на нивата на безопасност, удовлетвореност на гостите и служителите по време на COVID.

Лидер в индустрията в областта на устойчивостта:

През октомври 2020 г. Meliá беше обявена за 7-мата най-устойчива компания в света, както и за най-добрата хотелска верига в класацията на най-устойчиво управляваните фирми в света, изготвена от Wall Street Journal.

Габриел Ескарер Жауме, изпълнителен директор на испанската верига каза: „Първите девет месеца на 2020 г. потвърждават ужасното въздействие на пандемията COVID-19 върху туристическата индустрия и подчертават правилната ни реакция на кризата, с акцент върху активирането на устойчивостта и подобряване на нашата конкурентоспособност и ефективност. В краткосрочен план това ни позволи да гарантираме жизнеспособността на компанията в условията на максимална несигурност и безпрецедентен спад в търсенето.“

Усъвършенстваното тактическо управление, комбинирано със сигурността, осигурена от програмата Stay Safe With Meliá, сертифицирана от Bureau Veritas, гъвкавостта на компанията, позволиха на компанията да оптимизира процеса на отваряне и затваряне на хотелите, поддържайки максимален брой хотели отворени, без да уврежда финансова жизнеспособност на групата. 100% от хотелите, отворени през третото тримесечие, отговарят на критериите, които компанията нарича „break-open“, при които отворен хотел прави по-висок нетен принос, отколкото ако стане затворен.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.