Унгарскaта агенция за защита на конкуренцията GVH глоби онлайн туроператора Booking.com със сумата от 2,5 милиарда форинта (6,7 милиона евро) за нелоялни бизнес практики, включително подвеждащи реклами и психологически натиск върху потребителите.
Агенцията заяви, че е определила глобата, като е взет предвид приходът на холандската компания от такси от унгарския пазар, след проучване на уебсайта, стартирано през 2018 г.
“Booking.com водеше нелоялни бизнес практики чрез заблуждаващи реклами, които претендират за безплатна анулация в някои места за настаняване, както и чрез упражняване на агресивен психологически натиск за улесняване на по-бързото правене на резервации”, заявиха от GVH.
Представител на Booking.com заяви в имейл отговор към Reuters, че компанията е „разочарована от това решение на унгарския орган, който следи конкуренцията“. „Всичко на нашия уебсайт, включително как показваме цените и политиките за плащане, както и популяризирането на конкретни места за настаняване, наред с други функции, свързани с процеса на правене на резервацията, има за цел да помогне на клиентите“, заяви представителят.
Унгарската агенция заяви, че опцията за безплатно анулиране е налична само за ограничен обхват от резервации, а клиентите биват таксувани за опцията, тъй като Booking.com го е вградил в цените за настаняване.
Източник: Reuters