Първите туристи започнаха да летят в Турция едва през миналия уикенд, а представители на туристическите агенции вече обсъждат трудната ситуация с турските хотели в професионални групи в социалните мрежи. В системите за резервации на туроператори има обекти, които в момента не работят и не се очаква да отворят. Туристическите агенти са особено възмутени от факта, че научават за това случайно, а хотелиерите не са готови да признаят грешките си и вместо да възстановят парите, те предлагат да изберат друга опция.
По-рано туристи от Република Беларус, за която Турция отвори границата си първа преди месец, предупредиха за подобна ситуация. “В автобуса научихме от гида, че ни отвеждат в съвсем различен хотел в отсрещния край на града, тъй като хотелът ни е затворен. След проверка се оказа, че хотелът, в който сме се настанили, е по-нисък клас, в сравнение с първоначално резервирания”, разказват туристи.
Експертите прогнозират вълна от overbooking (приемане на свръхрезервации в хотела) и за руските туристи, които се очаква да “залеят” Турция, след като южната страна стана единствената популярна плажна дестинация, която се отвори за Русия.
Факт е, че само 30-40% от местата за настаняване са отворени в Турция и те са принудени да намалят капацитета си поради противоепидемични мерки. Трябва също така да се има предвид, че някои хотели вече могат да получат сертификат за сигурност, но да започнат да приемат гости например от средата на август или дори от септември. Затова преместването в друг хотел може да се превърне в нещо обичайно през този сезон.
Но, както отбелязва генералният директор на туристическата агенция TBS, Рашад Мамедов, първо, има много малко такива случаи досега, като той посочи само един – с IC Hotels Santai Family Resort Antalya. „Не мисля, че това е масов проблем, най-вероятно някои туроператори просто имат грешки в сайта, информацията се променя всеки ден, трудно е да се проследи“, отбеляза експертът. Второ, според него няма въпрос за преместване в хотели от по-нисък клас. “Това просто не може да бъде, те се преместват в хотели на същото ниво като резервираните. Винаги е имало overbooking, а туристите винаги са били недоволни от него”, припомни Мамедов.
Източник: profi.travel