fbpx

Туроператори обясниха причините за свръхпродажбите в Турция

Причината за увеличаващите се случаи на overbooking (свръхпродажби) в Турция се дължи на факта, че много хотели до последния момент решават дали ще отворят или не, а в някои случаи уведомяват туроператора за затварянето си в деня на пристигането на туристите. Това разказаха пред медията Profi Travel директорите на два от големите туроператори, които оперират в Турция- TEZ Tour и Pegas Touristik.

Според търговския директор на TEZ Tour Александър Буртин ситуацията е много по-сложна, отколкото изглежда на пръв поглед. Редица хотели решиха да не отворят в последния момент, тъй като надеждите им за германския пазар не се сбъднаха и руските туристи не можаха да им осигурят достатъчна заетост. По този начин, за туристите, които вече са пристигнали, трябва да се похарчат квоти, изчислени за следващите пристигания.

В резултат на ограниченото предлагане на бюджетния сегмент, онези хотели, които са популярни сред туристите, са с голямо търсене, което от своя страна провокира нови случаи на свръхпродажби.

Има и друг проблем. „От друга страна, отворените хотели се опитват да спечелят поне нещо за краткия сезон. И затова отказват да потвърдят цените на ранните записвания. Преговаряме с тях, но вече не можем да изместим увеличението на тарифите за туристи. Излизаме от ситуацията, като предлагаме на клиентите си алтернативи и даваме допълнителни бонуси под формата на екскурзии или по-висока категория стая“, каза Буртин. Според него подобни случаи не надвишават 5% от общия брой на пристигащите, но с помощта на медиите те разпространяват и преувеличават излишно.

Изпълнителният директор на Pegas Turistik Анна Подгорная потвърди, че е имало случаи на overbooking през първите няколко дни от сезона, но добави, че туроператорът вече е успял да реши този проблем, като изключи „непостоянните хотели“ от системата за резервации.

„Намалихме броя на хотелите в резултатите от търсенето, като поставихме статус stop sale за тези, които се съмняват дали ще отворят или не. Сега има само такива, които наистина оперират и приемат туристи. Ако хотелът все пак реши и поиска да възобнови работата си, представител на туроператора го посещава и едва след потвърждаване на неговата функционалност, започваме да го продаваме отново“, обясни Подгорная.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.