Мадрид и Барселона са възстановили нивата на своята туристическа активност през лятото на 2021 година. Според данни, публикувани миналата седмица от World Hotel Index на SiteMinder, хотелските резервации в тези два града са надхвърлили нивата, регистрирани преди пандемията. По – конкретно, от началото на годината и до края на месец октомври търсенето на хотели в испанската столица се е увеличило със 102% спрямо същия период на 2019 г., преди избухването на пандемията.
Според данните консолидирането на хотелското възстановяване в Испания отвъд крайбрежните градове, които регистрираха голям наплив през лятото, съвпада и с повторното отваряне на предлагането на градски дейности в цялата страна. В този смисъл ръстът на хотелските резервации в Мадрид и Барселона също е по – висок, отколкото в други големи европейски столици като Париж, с 93,4% повече резервации спрямо 2019 г., Лондон (91,9%), Амстердам (81,4%) и Берлин (74,3%).
Цифрите също така показват, че Испания е един от основните двигатели за възстановяване на пътуванията в цяла Европа след пандемията, тъй като надхвърли със 111% хотелските резервации от лятото на 2019 г., докато средното световно ниво за същата категория е 80,9%. В допълнение, SiteMinder заявяват, че международният туризъм също продължава възстановяването си, след като през последния месец надмина вътрешния туризъм за първи път от началото на пандемията.
Друга дестинация, която също е по пътя на възстановяването е Германия. В 400 канала за хотелски резервации по целия свят делът на резервациите за германски хотели, направени през октомври 2021 г., е 30,8%. За Германия този дял е достигнал нивото отпреди пандемията.
На вътрешните пазари ефектът от пандемията отслабна: търсенето през септември беше с 24,3% по-ниско в сравнение със същия месец на 2019 г., докато през август спадът беше 32,6%. Като пример, търсенето в Русия беше значително по-високо в сравнение с септември 2019 г. (29,3%), въпреки че на други големи пазари то остава под нивата преди пандемията. На регионална база търсенето е с 69% по-ниско в Азиатско-Тихоокеанския регион в сравнение със същия месец на 2019 г., докато в Европа спадът е 50,3%, в Северна Америка 30% и в Латинска Америка 39%.