Туристическите агенти в Германия са недоволни от новите гъвкави условия за ценообразуване и анулиране, предлагани от туроператорите, за да се опитат да стимулират резервациите за 2021 година. През последните няколко седмици водещи германски туроператори, включително TUI, DER Touristik, FTI и Schauinsland-Reisen, въведоха нови „гъвкави тарифи“ с щедри условия за анулиране – но срещу допълнителна такса.
Тези тарифи дават възможност на клиентите да променят или отменят резервираните си почивки в кратки срокове, например до 14 дни преди отпътуване, без обичайните такси за анулиране. Допълнителната такса за тази опция за анулиране се изчислява на човек или на резервация като фиксирана сума или като процент от цената на почивката. Но един от основните играчи на пазара, Alltours, възприема различен подход, като предлага само безплатни резервации или анулации до 14 дни преди отпътуване за нови резервации, направени до края на февруари.
Разнообразният набор от допълнителни такси, както и много различни условия за плащане на комисионни, ако дадена резервация бъде променена или анулирана, сега “затрудняват живота при извършване на резервации”, казаха някои туристически агенции пред fvw Някои собственици на туристически агенции определиха гъвкавите условия като “фалшив аргумент за продажби”.
Някои туристически агенти се притесняват от допълнителна работа, която няма да им бъде платена. “Всяка резервация, независимо от туроператора, която е анулирана безплатно, означава двойна работа без никакви приходи. При нас клиентите сега искат да резервират две пътувания паралелно“, критикува Хуберт Венд, ръководител на Ambiente Reiseservice в Хатерсхайм.
Но туроператорите са на друго мнение. “В настоящата ситуация не виждаме никаква алтернатива“, каза Ричард Райндл, директор продажби на FTI. “Клиентите ще резервират само ако могат да се размислят малко преди началото на почивката”, заяви той.
TUI заяви, че вижда “много положителен отговор” на новите си предложения. Кривата на резервациите на Schauinsland-Reisen също се движи нагоре, откакто са въведени новите тарифи, според шефа на продажбите Детлеф Шрьор.