Туристическа компания TUI затваря своите 166 улични офиси във Великобритания и Ирландия, като 900 служители ще останат без работа. Около 350 офиса ще останат да оперират след затварянето.
Най-големият туроператор в Обединеното кралство заяви, че се надява да задържи 630 работници в комбинация от роли на агенти по продажби и работа от дома в останалите офиси. Решението е взето след промени в поведението на клиентите, включително преминаване почти изцяло към онлайн купуване на екскурзии и пътувания.
Офисите, които ще бъдат затворени, са избрани въз основа на редица фактори, включително данни за местния пазар и „прогнози за бъдещето на пътуванията“, заявиха от фирмата. Компанията обяви през май, че планира да съкрати около 8000 работни места в световен мащаб, тъй като се стреми да намали режийните разходи с 30% при голямо преструктуриране. Пандемията на коронавирус ускори преминаването към онлайн канали за продажби.
Тази тенденция е позната и изглежда като дежавю в света на големите туроператори. През март 2019 г. медията TD съобщи, че бившият конкурент на TUI Thomas Cook затваря улични офиси и агенции, тъй като повече клиенти избират да резервират онлайн. През септември същата година Thomas Cook подава обяви фалит, оставяйки хиляди служители без работа.
Туристите в световен мащаб избират да купуват туристически продукти и услуги онлайн в пост-пандемичен свят, вероятно е повече туристически агенти във Великобритания да оценят своите стратегии за тухли и хоросан и да направят този ход, за да намалят разходите в момент, когато търсенето все още не се е върнало.
Изследване от KAYAK разкри, че близо половината от анкетираните от Великобритания (47%) не са посещавали туристически офис през последните десет години. Всъщност 20% от възрастните казват, че никога не са били в клон на туристически агенти.
Спадът до голяма степен може да бъде обяснен с ръста на тези, които резервират почивки онлайн. Близо три четвърти (73%) казват, че са резервирали последната си почивка онлайн, 4% от които са я резервирали по телефона си.
Агенциите и операторите с по-лек бизнес модел все още имат предимство, за да издържат на несигурността, която продължава да заобикаля възстановяването на пътувания, тъй като нямат високи фиксирани разходи като наем, сметки и други комунални услуги, за които да плащат. Решението на TUI да се освободи от част от офисите е знак, че се стреми да се движи в тази посока.
Източник: www.traveldailymedia.com