fbpx

TUI затваря 166 офиса за екскурзии във Великобритания, дежавю с Thomas Cook?

Туристическа компания TUI затваря своите 166 улични офиси във Великобритания и Ирландия, като 900 служители ще останат без работа. Около 350 офиса ще останат да оперират след затварянето.

Най-големият туроператор в Обединеното кралство заяви, че се надява да задържи 630 работници в комбинация от роли на агенти по продажби и работа от дома в останалите офиси. Решението е взето след промени в поведението на клиентите, включително преминаване почти изцяло към онлайн купуване на екскурзии и пътувания.

Офисите, които ще бъдат затворени, са избрани въз основа на редица фактори, включително данни за местния пазар и „прогнози за бъдещето на пътуванията“, заявиха от фирмата. Компанията обяви през май, че планира да съкрати около 8000 работни места в световен мащаб, тъй като се стреми да намали режийните разходи с 30% при голямо преструктуриране. Пандемията на коронавирус ускори преминаването към онлайн канали за продажби.

Тази тенденция е позната и изглежда като дежавю в света на големите туроператори. През март 2019 г. медията TD съобщи, че бившият конкурент на TUI Thomas Cook затваря улични офиси и агенции, тъй като повече клиенти избират да резервират онлайн. През септември същата година Thomas Cook подава обяви фалит, оставяйки хиляди служители без работа.

Туристите в световен мащаб избират да купуват туристически продукти и услуги онлайн в пост-пандемичен свят, вероятно е повече туристически агенти във Великобритания да оценят своите стратегии за тухли и хоросан и да направят този ход, за да намалят разходите в момент, когато търсенето все още не се е върнало.

Изследване от KAYAK разкри, че близо половината от анкетираните от Великобритания (47%) не са посещавали туристически офис през последните десет години. Всъщност 20% от възрастните казват, че никога не са били в клон на туристически агенти.

Спадът до голяма степен може да бъде обяснен с ръста на тези, които резервират почивки онлайн. Близо три четвърти (73%) казват, че са резервирали последната си почивка онлайн, 4% от които са я резервирали по телефона си.

Агенциите и операторите с по-лек бизнес модел все още имат предимство, за да издържат на несигурността, която продължава да заобикаля възстановяването на пътувания, тъй като нямат високи фиксирани разходи като наем, сметки и други комунални услуги, за които да плащат. Решението на TUI да се освободи от част от офисите е знак, че се стреми да се движи в тази посока.

Източник: www.traveldailymedia.com

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.