fbpx

TUI с нови условия към хотелите, обявиха забавяне на плащанията

TUI Group заявиха пред хотелските си партньори в Испания, че няма да получат 75% от дължимите суми за почивките от миналата зима, до края на коронавирусната криза.

В писмо, изпратено до испански хотели, най-голямата европейска туристическа фирма представи преразгледани условия за плащане за януари, февруари и март. Съобщава се, че испанските хотелски групи обмислят да си поискат парите по правен път, опасявайки се, че някои хотели могат да фалират.

TUI каза, че вече са направили значителни авансови плащания към хотели за 2020 г. и работят в партньорство с тях, за да са подготвени за възстановяване на пътуванията след Covid-19.

Хорхе Гонсалес, президент на асоциацията на хотелиерите в Тенерифе и испанската асоциация за хотелиерство и туризъм, призова за повече разбиране от TUI. „Знаем, че това е трудна ситуация за всички, но туроператорите трябва да разберат, че това е ужасна ситуация за хотелите. Може би някои ще фалират. Някои от тях работят само с TUI, така че е още по-лошо, защото имат само един туроператор. Ние разбираме, че трябва да се подкрепяме по всякакъв начин, но от TUI трябва да разберат, че не е едно и също за всеки бизнес.“

„Компаниите, които са по-големи и по-силни, трябва да разбират, че по-малките хотели, които са с гарантирани договори и ексклузиви са в много лоша ситуация. Те трябва да вземат това предвид. “

Гонсалес каза, че хотелите в Испания е малко вероятно да получат правителствена помощ. „Ние искаме само парите, които TUI ни дължи“, каза той. Испанският сайт Tourinews.es заяви, че предложените нови условия за плащане от TUI GROUP са предизвикали „недоволство“ сред хотелиерите и обмислят дали могат да ги оспорят законно. В него се съобщава, че на хотелите се казва, че новите планове за плащания не се договарят и са общи за всички хотелиерски партньори. Те включват четири отделни плащания от 25%, първото след като хотелите подпишат новите условия, а останалите от един месец след обявяване на пътуването до страната е разрешено.

В изявление, TUI заяви, че не е в състояние да коментира политиката си за плащане към хотелите, обаче, компанията казва: „Както споменахме преди това, имаме дълготрайни и много успешни отношения с нашите партньори в дестинации, които остават непокътнати и по време на тези безпрецедентни времена. TUI е направил значителни суми за авансови плащания към хотелите за летния сезон 2020 и ние сме в тесен контакт с тях, подготвяйки повторно стартиране на операциите, когато пътуванията се възобновят.“

„В тези тежки времена ние сме фокусирани да работим заедно с нашите партньори във всички дестинации. Ние работим стъпка по стъпка за създаване на вътрешни процеси, така че да бъдем готови да се върнем към нормалните процедури възможно най-бързо. Веднага щом ограниченията за пътуване се улеснят, ние сме уверени, че заедно с нашите партньори ще можем да предложим най-добрия продукт на нашите клиенти.“

Алън Боуен, юридически съветник на Асоциацията на компаниите ATOL, каза: „TUI, като най-големият туроператор в Европа, е в позиция да променя правилата, защото няма друг, който да може да запълва такива бройки легла в хотелите. Предполагам, че те ще твърдят, че тези правила на плащания са начина да оцелеят. Това е ужасяваща ситуация. Като индустрия, ние трябва да бъдем много внимателни в справедливото отношения към клиентите, агентите, туроператорите и доставчиците. Всички тези отношения са много важни.“

Източници: Tourinnews.es, Travelweekly

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.