Несигурността относно правителствените ограничения за пътуване няма да има дълготраен ефект върху пазара, въпреки че Обединеното кралство изостава от други големи пазари в Европа. Това коментира шефът на TUI Group Фриц Юсен пред travelweekly. Според него цената на PCR тестовете оказва влияние, дори когато резервациите се възстановяват, но отхвърли предположението, че пазарът на Обединеното кралство ще пострада трайно, като прогнозира, че август и септември ще бъдат много силни от към продажби на пакетни почивки.
Юсен отбеляза по време на отчета на компанията за тримесечието, че капацитетът за лятото е бил намален от предишните прогнози от 75% на 60% „защото липсват резервации от Великобритания“. Той коментира: „Не генерираме нови резервации във Великобритания, а губим такива, които биват анулирани ежедневно. Имаме повече анулирани, отколкото нови резервации. За сметка на това Германия регистрира силен ръст на резервациите. Имаме над 280 000 резервации в Германия през месец юли. Обикновено резервациите от Великобритания трябва да бъдат поне толкова, колкото на пазар Германия.”
На въпрос дали ограниченията на Обединеното кралство биха могли да окажат трайно въздействие, Юсен отговори: „Не. Великобритания имаше много добра програма за ваксинация. Политиката за международните пътувания обаче е различна. Португалия беше в зеления списък, след което беше изключена. Клиентите не знаеха какво да правят. Регистрирахме резервации за 1,5 милиона гости във Великобритания, но когато правилата и условията се променят толкова често, хората анулират или преместват резервациите си за друг период или дестинация. Другото са допълнителните разходи. Дори ако сте ваксинирани, трябва да направите тест, а PCR тестовете струват 60 паунда, 240 паунда за четиричленно семейство. Когато нормалната ваканция струва 4000 паунда и изведнъж струва 4500, допълнителните разходи имат ефект.”
Юсен коментира и резервациите в Средиземноморието, които според него са се възстановили. „Програмата се увеличи много от юни до юли. В Южна Европа много често имаме недостиг на капацитет. Тенденцията в момента е last-minute резервации. Цените са по-високи от 2019 г.-хората обикновено резервират по-дълги престои и повече петзвездни хотели, отколкото четири звезди“.