Най-големия европейски туроператор TUI Group се надява да се върне към ниво на нормалност през лятото на 2021 г., като вече близо 2,8 милиона клиенти са резервирали своята почивка. Цифрата представлява 44% спад в сравнение с резервациите от лятото на 2019 г., но според компанията резервациите през януари са се увеличили със 70% в сравнение с декември 2020 г. и че пиковият период тепърва предстои. В резултатите от първото тримесечие на 2021 г. TUI потвърди третия си финансов пакет от 1,8 млрд. евро, което ще му помогне да „преодолее ликвидността“ до лятото.
Компанията казва, че към 3 февруари разполага с парични средства от над 2 милиарда евро. Приходите за тримесечието са намалели с 88% до 468 милиона евро, като хотелите са загубили 96 милиона евро, круизите 98 милиона евро, а TUI Musement, платформата за екскурзии и атракции- 33 милиона евро.
TUI каза, че „световната програма за пренастройка“ е в ход и ще донесе годишни икономии от 400 милиона евро до 2023 година. Изпълнителният директор на компанията, Фриц Юсен сподели, че повече от половината от програмата вече е изпълнена и че очаква спестяванията през тази година да бъдат около 250 милиона евро. Първите мерки от програмата започнаха миналия август с цел за намаляване на разходите с 30% и план за съкращаване на 8000 работни места, от които 5000 вече са съкратени.
Коментирайки тенденциите в дистрибуцията, Себастиан Ебел, главен финансов директор на TUI, коментира, че при затворените туристически агенции всички пазари са забелязали силно увеличение на директното онлайн разпространение. “Ефект, който очакваме да остане и след кризата до известна степен. Делът на неплатения трафик също се увеличи значително, което ни накара да вярваме, че цената на разпространението в бъдеще може да бъде значително по-ниска.”