TUI Group има за цел да изплати огромните държавни заеми от миналата година, като събере 1,1 млрд. евро чрез увеличение на капитала, тъй като нивата на резервации се подобряват постепенно.
Най – големият европейски туроператор обяви днес, че ще издаде 523,5 милиона нови акции, целящи да повишат брутните приходи от около 1,1 милиарда евро. Увеличението ще бъде подкрепено от руския инвеститор Алексей Мордашов, който е най -големият акционер на компанията с 32% дял. TUI възнамерява да използва нетните приходи от увеличението на капитала, за да намали разходите за лихви и дълга.
Изпълнителният директор Фриц Юсен каза пред fvw: “Увеличаването на капитала ще ни позволи да направим значителна крачка по – близо до целта ни за бързо погасяване на държавните заеми. Подобрената структура на капитала създава солидна основа и ни позволява да се възползваме още по -добре от възможностите, произтичащи от възстановяване на индустрията. Ние сме в отлична позиция да се възползваме от пълната възвръщаемост на туризма.”
Той продължи: „След трансформацията и преструктурирането на бизнес областите и възобновяването на туризма през последните месеци, нашият фокус сега е върху рефинансирането и намаляването на усвояването на държавните заеми. Искаме, можем и ще намерим пътя обратно към икономическата сила. Ние работим по въпроса денонощно. Новият TUI ще бъде по – елегантен, по – цифров и по – ефективен.”
TUI Group също публикува актуални данни за продажбите, които показват, че досега компанията и продала 5,2 милиона почивки за лятото на 2021 г., което е с около 1,1 милиона повече, отколкото по време на актуализацията през август. “Търсенето е налице. Навсякъде, където са премахнати правителствените ограничения за пътуване, веднага усещаме бързото връщане на бизнеса, настигащите ефекти и по-високите продажби на клиентите за техните пътувания“, обясниха от компанията. „В Германия и в континенталните европейски пазари това развитие вече можеше да се наблюдава през лятото на 2021 г. В Англия това се случваше по -често, след като предишните обширни ограничения бяха облекчени през последните седмици.“
Коментирайки пазарните тенденции, от TUI продължиха: „По -специално, през последните седмици видяхме силно подобряващи се тенденции на резервации в Германия и Холандия, доста над нивата от лятото на 2019 г. Това отразява връщащото се доверие на клиентите при заминаване към нашите пазари в Континентална Европа.”
TUI са особено оптимистични за перспективите за лятото на 2022 г., като вече има генерирани около 1,6 милиона резервации. Ранните резервации за следващото лято са с 54% над еквивалентните продажби за лятото на 2019 г. по това време преди три години, като Турция, Флорида, Гърция и Кипър са най – популярните дестинации в момента. TUI вярва, че цифрите през лятото на 2022 г. вероятно ще се възстановят близо до нивата от лятото на 2019 г.