Амбицията на TUI Group да има по-малко активи в баланса си означава, че нейните “самолетни операции” ще станат по-подходящи за партньорства, според главния изпълнителен директор на европейския туристически гигант.
Говорейки пред германския вестник Borsen-Zeitung на 5 август, изпълнителеният директор на TUI Group Фриц Юсен заявява, че нуждата на TUI от капацитет не означава, че „самолетите трябва да са в баланса“.
Компанията TUI Cruises, която е съвместно предприятие с Royal Caribbean Cruises може да предостави образец за бъдеща стратегия на авиокомпаниите, където част от активите на флота се държат от други оператори. Неговите коментари се появиха на фона на съобщения в медиите, че германската авиационна единица TUIfly обмисля съвместно предприятие със сънародниците си от Condor.
Condor се бореше финансово преди удара на Covid-19 и през април получи предложение за поглъщане от собственика на PGL и полските авиолинии LOT, което обаче се провали в последствие. И TUIfly, и Condor отказаха да коментират спекулациите във връзка с евентуално обединяване и партньорство.
През май месец TUI заяви, че се стреми да „намали“ трайно базата на режийните разходи в цялата група с 30%. Като част от промените, обявени от този момент, флотът на TUIfly ще бъде намален наполовина, докато операциите на германския превозвач и четири други европейски авиокомпании TUI – базирани в Белгия, Холандия, Швеция и Обединеното кралство ще бъдат обединени под една единствена компания, базирана в Хановер. TUI Group също спря поръчката на 61 самолета Boeing 737 Max. Компанията имаше 15 самолета от типа в експлоатация, когато глобалното заземяване на модела започна през март 2019 г.
Източник: www.flightglobal.com