Европейският туристически холдинг TUI Group обяви приключване на сделката за продажба на своя дял от хотелската собственост на семейство Риу. Портфолиото включва 21 обекта, 19 от които вече функционират, a още два са в процес на изграждане.
В същото време експлоатацията и маркетингът на хотелите ще се управляват от съществуващото съвместно предприятие, в което TUI и RIU притежават равни дялове. Това ще позволи на холдинга да намали инвестициите в развитие на имоти и да се съсредоточи върху продажбите и маркетинга.
TUI обяви началото на процеса на продажба на обекти през май 2021 г. Общото портфолио се оценява на 1,5 милиарда евро. С продажбата на 49% TUI успя да спечели 541 милиона евро и ще може да получи още 130 милиона евро в допълнение през 2023 г. Сделката беше приключена при трудни пазарни условия и генерира значителна балансова печалба от около 200 милиона евро, се казва в официално съобщение за пресата от TUI Group. От туроператорската група също така отбелязват, че всички получени средства ще бъдат използвани за изплащане на основния дълг на компанията.
„С продажбата на недвижими имоти TUI затвърждава дългогодишното си успешно партньорство със семейство Риу и поставя началото на рентабилност и нов растеж след пандемията. Сделката ни позволява също така да продължим да следваме стратегията си за „права върху активи“ с ясен акцент върху управлението на марката, операциите, клиентския опит и дистрибуцията“, каза Фриц Юсен, изпълнителен директор на TUI Group.
Съвместното предприятие RIU и TUI ще продължи да експлоатира 100 RIU хотели в 19 държави по света. TUI също възнамерява да продължи да развива своите хотелски марки TUI Blue, Robinson и TUI Magic Life. По -рано TUI Group обяви постигнатите споразумения с кредиторите за удължаване на падежа на повечето от съществуващите кредитни линии до 2024 г.