fbpx

Tripadvisor прави опити да продаде бизнеса си за ваканции под наем

Tripadvisor активно се опитва да продаде колекцията си от пет бранда за почивка под наем, твърдят от Skift. Този ход идва, тъй като от компанията искат да се фокусират повече върху опита си, храненето, хотелите и медийния бизнес. Наемите отчитат много малка част от общите приходи на Tripadvisor.

Tripadvisor наема банкери и провежда разговори с потенциални купувачи от месец или повече, според множество източници. Ако Tripadvisor намери купувач, сделката може да включва американските марки на FlipKey и VacationHomeRentals, Housetrip във Великобритания, както и испанската Niumba.

Потенциалните купувачи могат да включват Expedia, Booking, Airbnb, Oyo и Vacasa, както и местни компании, може би във Великобритания и Испания, например. Самата марка Tripadvisor във ваканционните наеми няма да се продава директно, но търсенето може да бъде лицензирано .Например, Tripadvisor Rentals може да генерира търсенето, но ваканционният наем може да бъде резервиран на FlipKey, при смяна на собствеността.

Има логика,  че Tripadvisor би искал да запази продукта си за ваканнции под наем,под някаква форма. Tripadvisor все още трябва да предлага на потребителите опции за наемане, ако иска да остане верен на визията си за предоставяне на решения от „край до край“, за да улесни така нареченото „перфектно пътуване“. Предложенията за наем на Tripadvisor идват предимно от отделни собственици – не от мениджъри на имоти – които рекламират безплатно имотите си и плащат комисионна.

Tripadvisor управлява марки за ваканционни имоти под наем от 2008 г., когато инвестира във Flipkey, а няколко години по-късно пое мажоритарен контрол. Tripadvisor придоби  ваканционните наеми в Обединеното кралство през 2010 г., купи испанската Niumba през 2013 г., VacationHomeRentals през 2014 г. и добави Housetrip през 2016 г. Но ако Tripadvisor все още беше в режим на придобиване на наеми през 2016 г., през последните години той намали усилията си в сектора, тъй като продуктите от портфолиото им, не успяха да  се противопоставят на конкуренцията на Airbnb, Booking и Vrbo. През 2019 г. отчетените „други приходи“, в които влизат наемите, възлизат на 165 милиона долара, или само 11 процента от общите приходи на Tripadvisor.

Източник: Skift

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.