Собственикът на Jet2 и Jet2holidays подробно описа финансовия удар от спирането на операциите поради кризата на Covid-19. Dart Group разкри огромната такса от 108,4 милиона британски лири за хеджиране на горива и 8,1 милиона паунда загуба от валута.
Годишната печалба преди данъци за 12-те месеца до 31 март намаля с 11% до 147,7 милиона британски лири спрямо 166,5 милиона британски лири през предходната финансова година.
От началото на кризата групата се зае да се справи с ефектите на Covid-19, чрез осигуряване на 300 милиона паунда държавно финансиране, пускане на акции в размер на 171,7 милиона британски лири и продажба на дистрибуторския и логистичния си бизнес Fowler Welch за 98 милиона паунда.
Компанията беше принудена и да направи съкращения сред служителите си, за да съответства на силно редуцираната летателна програма за това лято и зима 2020-21.
„Групата все още е изправена пред предизвикателства в резултат на пандемията Covid-19 и следователно поддържането на здравословна позиция и ликвидност остава наш основен приоритет. Предприехме значителни действия за подобряване на наличната ни ликвидност през последните три месеца и ще продължим да го правим, за да гарантираме, че сме в най-доброто състояние да реагираме бързо, тъй като ограниченията на правителството на Обединеното кралство за пътуване са облекчени и доверието на клиентите се възстановява.”, заявиха от компанията
„Ние оставаме уверени, че след като нормалността се върне, клиентите ни ще бъдат решени да се насладят на прекрасното изживяване и заслужената почивка с Jet2 и че Jet2.com и Jet2holidays ще продължат да имат процъфтяващо бъдеще, карайки милиони британски летовници годишно, на Средиземноморието, Канарските острови и европейските градове”
„Въпреки несигурността, текущите ни месечни коефициенти за натоварване за зимата 2020/21 са задоволителни, а летни резервации през 2021 г., които показват значително увеличен пакет пакетни почивки, са обнадеждаващи”, завършиха от Jet2.
Източник: www.travelweekly.co.uk