fbpx

TUI продава своя дял в испанската верига RIU

Европейският туроператор TUI обяви промени в стратегията си на хотелския пазар. Компанията планира да се раздели със собствения си дял в повечето хотели и да се съсредоточи върху управлението. Като част от тази стратегия, туроператорът продава миноритарен дял в 19 места за настаняване и два проекта в процес на разработване на своя стратегически партньор RIU.

Сделката ще позволи на TUI да получи допълнителни и много важни 670 милиона евро, които ще помогнат на компанията да задържи позиции в една от най-големите кризи в историята на бизнеса. Тези средства ще бъдат използвани за изплащане на дълга по заеми, предоставени на туроператора. Въпреки това, съвместната компания между TUI и RIU, която притежава еднакво 100 хотела и резорта по целия свят, ще продължи да управлява и развива всички активи на RIU по целия свят. Те включват и 21 места за настаняване, които в бъдеще ще бъдат изцяло собственост на RIU.

TUI заяви, че сделката ще консолидира и укрепи основния бизнес на компанията. Групата възнамерява да продължи да се развива предимно чрез своите международни хотелски марки TUI Blue, RIU, Robinson, TUI Magic Life, но в същото време ще инвестира по-малко капитал в земя и собствени недвижими имоти в бъдеще. През декември 2019 г. TUI вече инициира тази така наречена стратегия „права върху активи“, чиято цел е да отдели хотелите и круизните линии в отделни бизнеси. Първата стъпка беше продажбата на круизната компания Hapag-Lloyd на новосъздадено съвместно предприятие с холдинга Royal Caribbean.

„Ние отделяме управлението на хотелите и туроператорската дейност от собствеността на имоти в съответствие с нашата стратегия, обявена в периода преди кризата 2019 г.“, обясни Петер Крюгер, директор по стратегията и придобиванията на хотели на TUI Group. „Този бизнес модел се оказа ефективен. Сделката ще ни позволи да освободим зает капитал, както и да укрепим основния си бизнес, като се съсредоточим върху управлението на хотелиерството в световен мащаб. От гледна точка на клиентския опит всичко е свързано с марката и качеството на хотелите, а не собствеността върху имота. Партньорството между TUI и семейство Riu съществува от десетилетия и ще бъде допълнително засилено от тази сделка.“

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.