Кривата на резервациите на германските туроператори и туристически агенции отново се понижи през последните седмици, тъй като правителствата трябваше да затегнат регулациите за пътуване. Това може да повиши натиска върху цените за следващото лято, предупреждават туристически експерти пред fvw.
Само преди няколко месеца туроператорите в Германия уверено очакваха по-добро търсене за лятото на 2022 г., тъй като пандемията изглежда отслабна и дестинациите се отвориха отново за международни посетители след две катастрофални години за бизнеса.
Силните ранни резервации накараха пазарните лидери да се надяват продажбите да се подобрят и приближат до нивата от 2019 г. Ръководителят на TUI Германия Стефан Баумерт дори прогнозира оптимистично: „Ще изживеем едно туристическо лято, в което нормалността се връща.“
Но кривата на резервациите отново падна през последните седмици, тъй като скокът нивата на заразяване в Германия и новият вариант на вируса Omicron накараха правителствата да затегнат правилата за пътуване.
С този несигурен сценарий за търсене обаче туроператорите сега разглеждат отблизо тенденциите в цените, за да получат по-добра представа за потенциала си за продажби през следващите няколко месеца. Проучване на Dertour установи, че цените ще бъдат решаващи за 61% от клиентите, в сравнение с пандемичните мерки в дестинациите за 41% oт тях.
Андреас Рютгерс, директор по туризъм в Schauinsland-Reisen, отбелязва „силна фрагментация между търсенето на почивки на високи и ниски цени“. С други думи, между финансово осигурените клиенти, които могат да си позволят да харчат повече за луксозни туристически продукти, и по-малко заможни клиенти с ограничени лични финанси, които искат да намалят разходите си за пътуване.
Но експертите имат различни мнения дали тази тенденция ще доведе до „ценова война“ на масовия пазар за плажни ваканции. Според Бьосл “никой не може да си позволи ценова война, няма абсолютно никакво място за маневри“. Аргументите срещу спадащите цени се съсредоточават върху силното задържано търсене и нарастващите разходи за туристически компании, авиокомпании и хотели.
От друга страна, потребителите също са изправени пред кризата и продължаващият спад в резервациите би увеличил натиска върху туроператорите да намалят цените. Рудолф Хенгефелд, основател на софтуера за мониторинг на цените Benchview, каза, че цените на ваканциите за основните дестинации на къси разстояния остават стабилни в момента.