Туроператорите се нуждаят от надеждни полетни разписания от партньорите си сред авиокомпаниите, тъй като те възобновяват летните почивки след облекчаването на ограниченията покрай Covid-19, заяви Свен Шикарски, ръководител на DER Touristik за Централна Европа.
Понастоящем германските туроператори спешно реорганизират планирането на летните програми, тъй като дестинациите се отварят за международен туризъм, хотелите отново отварят своите врати и авиокомпаниите възобновяват полетите. Много резервации обаче трябва да бъдат пренасочени за други дати поради промени в полетите или това, че някои хотели са решили да не отварят през настоящия сезон.
Шикарски обясни: „Когато дадена дестинация се отвори отново, отнема две до три седмици, докато тя отново заработи стабилно. Трябва да вземем предвид най-новия график на полетите и да информираме клиентите за промените. Особено предизвикателство е, когато има няколко промени.”
„Затова непрекъснато се обръщаме към нашите доставчици да осигурят стабилен график на полетите, какъвто Condor прави по примерен начин. Същото важи и за хотелите. Ако туроператорите не могат да осигурят стабилна оферта, клиентите ще отменят отново и туризмът няма да се движи. “
DER Touristik трябва да коригира около 80-90% от текущите си резервации заради промени, изчисли Шикарски. Това води до “огромно натоварване” за туроператорите, а също и за туристическите агенти, посочи той. Като цяло компанията е щедра, ако клиентите настояват за анулиране поради значителна договорна промяна.
Попитан за новите резервации за това лято, Шикарски каза: „В момента имаме високи нива на входящите резервации за някои дестинации като Майорка, Италия или Хърватия, които са частично над седмичните нива от миналата година. Има голямо търсене и на Турция през есента. За съжаление, трябваше да отменим летните ваканции там поради продължаващото предупреждение за пътуване. Но се надяваме, че Турция и Тунис скоро отново ще бъдат отворени за немските летовници“, добави той.
На въпроса дали може да има рязък спад в цените на last minute резервациите, Шикарски каза, че DER Touristik има “атрактивни” цени, тъй като получава “много специални цени от хотелитес цел съживяване на бизнеса”, които предава на клиентите. „Но според мен няма смисъл само да съживяваме бизнеса чрез евтини цени. Клиентите са по-загрижени за други въпроси, касаещи здравето и безопасността. Би трябвало да продаваме качество вместо цената, защото разходите се увеличават. Хотелите трябва да харчат много пари за допълнителни хигиенни мерки и повече персонал “, посочи той
Източник: www.fvw.de