fbpx

Изпълнителният директор на Booking с план да се конкурира с Airbnb, по-голям фокус върху алтернативните места за настаняване

Туристическата индустрия се бори с най-голямото си предизвикателство в историята г., тъй като Covid-19 държеше хората по света заключени през по-голямата част от годината. Приходите на Booking Holdings, собственик на най-големите онлайн туристически агенции, са намалели с 55% в сравнение с 2019 г.

Освен голямото забавяне на търсенето и резервациите, Booking има и друг проблем. Инвеститорите оценяват компанията по-ниско от растящия с бързи темпове конкурент Airbnb, въпреки водещата позиция на Booking в онлайн пътуванията – знак, че Уолстрийт вижда перспективите на компанията за растеж като по-ниски.

В интервю след отчитане на приходите миналата седмица, изпълнителният директор на Booking, Глен Фогел каза, че компанията разполага със стабилна платформа както за традиционни хотелски стаи, така и за алтернативни места за настаняване – сегмента, с който Airbnb е известен. Всъщност Airbnb казва, че има близо 6 милиона активни обяви, докато от Booking споделят, че разполагат с над 28 милиона обяви и 6,2 милиона алтернативни списъка, които включват частни къщи и апартаменти, отдадени под наем като ваканционни имоти. Booking притежава няколко туристически сайта, включително Priceline.com, Kayak и Agoda, заедно със съименната си марка.

Пътуващите реализираха резервации на стойност 24 млрд. долара през платформата Airbnb през 2020 г., срещу 35 млрд. долара в Booking.com. Акциите на Airbnb са на стойност 119 млрд. долара, докато Booking е на стойност 95 млрд. долара. Дори с по-малко приходи от резервации и по-малко места за настаняване, Airbnb получава повече внимание от инвеститорите поради своята идентичност на марката в най-горещата част от туристическия пазар.

Отсядането в алтернативни места за настаняване е все по-популярно. Фогел каза, че повечето пътници все още избират хотели пред алтернативни места за настаняване, но че има повече инерция към частните квартири на фона на пандемията.

„Видяхме скок по отношение на интереса към отделните имуществени единици“, коментира директора на Booking пред Barrons. „Клиентите определено се чувстват по-сигурни, когато са сами в дом, вместо в хотел, който може би има 18 етажа и трябва да влезят в асансьор с куп хора“.

Що се отнася до това, когато пътуването ще се възстанови до нивата преди пандемията, Фогел заяви, че не жалае да се опитва да прогнозира дата.

„Не е като да има превключвател, с който просто да преместим нивата на търсене и резервиране до тези през 2019 г.“, каза той. „Това ще бъде нещо постепенно. Това към, което трябва да се стремим и следим отблизо е кога правителствата ще започват да отменят международните ограничения за пътуване, защото това е много, много важна част от нашия бизнес.“

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.