Ръст на пътуванията, намален персонал, съкратени разходи за маркетинг. Въпреки тези фактори големите онлайн туристически агенции (OTA) като Expedia или Booking.com вече се върнаха към печалба през 2021 г. – дори това да е скромно в абсолютно изражение, предвид високите загуби от предходната година.
Много туроператори и туристически агенции се надяват, че един добър летен сезон през текущата бизнес година ще им позволи да останат в бизнеса и да се върнат на пътя на добрите резултати. Въпреки това, почти всички известни онлайн туристически агенции вече са постигнали тази цел през 2021 г., според представените сега годишни финансови отчети.
Причините са едни и същи навсякъде: туристическият бизнес се засили лятото на 2021 година, в сравнение с изключително слабата 2020 г., докато в същото време персоналът беше намален в хода на кризата и маркетингът, който е традиционно огромно перо от разходи за порталите, беше съкратен драстично.
Expedia Group отчете нетна печалба от 257 милиона долара (еквивалентни на 227 милиона евро) за 2021 г. след загуба от 1,2 милиарда евро през предходната година, съобщават от fvw. През четвъртото тримесечие на 2021 г. компанията дори постигна най-високия оперативен резултат в историята си, според главния изпълнителен директор Питър Керн. Базираният в Дюселдорф филиал на Expedia – Trivago постигна нетна печалба от 10,7 милиона евро за 2021 г., след загуба от 245,4 милиона евро през предходната година.
Швейцарската LM Group, с марки като Lastminute..com и Weg.de, заяви, че е записала оперативни печалби преди лихви, данъци, такси и амортизация (Ebitda) от €19,0 милиона след загуба от €3,4 м (2020 г.).
Порталът за настаняване Airbnb отчете нетна печалба от 55 милиона долара за 2021 г., след загуба от 352 милиона долара през предходната година. Tripadvisor се представи по-слабо, но отчете оперативна печалба преди лихви, данъци, амортизация и амортизация (Ebitda) от 100 милиона долара за 2021 г., спрямо загуба от 51 милиона долара миналата година.
Нерегистрираният портал Holidaycheck също беше на път след първите девет месеца с печалба преди данъци (EBT) от 2,5 милиона евро (същият период на миналата година: минус 39 милиона евро). Booking Holdings с марки като Booking.com, Agoda и Kayak дори отчитат нетна печалба от 483 милиона евро след девет месеца, в сравнение със 198 милиона евро през същия период на миналата година.