fbpx

DER Touristik преговаря за придобиване на FTI Group?

Според доклад на бизнес вестника Handelsblatt, германската туристическа група DER Touristik преговаря за придобиване на FTI Group. Предварително условие за сделката ще бъде огромно съкращаване на дълга на FTI, който възлиза на около 1 милиард евро (1,1 милиарда долара), пише вестникът.

Бизнес вестникът се позовава на “няколко лица, запознати с планираната сделка”, които твърдят че преговорите “са в напреднал етап”. И двете компании на този етап не са коментирали нищо по темата.

Твърди се, че дали транзакцията между DER Touristik и FTI ще се осъществи или не, зависи основно от евентуално масивно съкращаване на дълга на FTI, позовавайки се на служители в компанията майка на DER Touristik Rewe. Според доклада FTI към днешна дата са обременени с дългове от около един милиард евро.

Вестникът припомня, че FTI Group получи държавна помощ от 500 милиона евро по време на Ковид кризата под формата на гаранции и заеми. По този начин тази операция ще бъде извършена “за сметка на германските данъкоплатци.”

По-голямата част от FTI Group е собственост на египетското семейство Савирис. Дългогодишният миноритарен акционер Самих Савирис, който прехвърли своите дялове на сина си Нагиб, пое 75,1% от акциите на FTI през пролетта на 2020 г. , непосредствено след Ковид кризата. Основателят на компанията Дитмар Гунц напусна в края на 2020 г. Този ангажимент на египетския инвеститор беше условие за Федералния фонд за икономическа стабилизация (WSF) да подкрепи FTI с финансова помощ по време на кризата.

През последните седмици на лондонския финансов пазар вече имаше слухове, че Нагиб Савирис, който е изградил собствен бизнес като стартиращ предприемач в Сан Франциско, търси инвеститори за акции във FTI. Немското издание Handelsblatt съобщава, че американски финансов инвеститор се е отказал от преговорите с DER Touristik.

Не е ясно дали сливането на DER Touristik и FTI Group изобщо би било възможно според антитръстовото законодателство. В края на краищата, след фалита на Thomas Cook, те са втората и третата най-големи туристически групи в Германия и Европа. Освен това има голямо припокриване в продуктовата гама. DER Touristik Group обаче наскоро намали донякъде разнообразието от брандове и се концентрира върху водещата марка Dertour.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.