След като Booking Holdings съкрати около 25% от работната си сила в 60 държави през 2020 и 2021 г. поради пандемията, нейното подразделение на Booking.com ще съкрати още 2700 работни места в кол центъра на компанията през следващите няколко месеца.
Изключение правят само кол центровете в Амстердам, Холандия и Манчестър, Великобритания, които ще запазят служителите си. Работата на всички останали освободени служители ще бъде поета от базираната в Люксембург аутсорсинг компания Majorel.
Majorel е международна компания за услуги, специализирана в клиентско изживяване и аутсорсинг на бизнес процеси и разполага с повече от 50 000 служители. Тя е създадена през 2019 г. чрез сливането на бизнеса за управление на взаимоотношенията с клиенти на Bertelsmann и Saham Group. Majorel е доставчик на B2B (Business-to-Business), чиито услуги обхващат целия жизнен цикъл на клиента, включително процесите на front и back офис.
Majorel обяви партньорство с Booking.com, който прехвърля 12 от своите 14 кол центъра в Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и Америка към Majorel. Тъй като аутсорсинг компанията ще управлява кол центровете на Booking.com, бившите служители на Booking вероятно ще бъдат наети на работа в Majorel. Служителите на Booking.com в Амстердам и Манчестър не са част от сделката.
„Вярваме, че работата с екип от посветени експерти е най-добрият начин да гарантираме, че отговаряме на нуждите на нашите клиенти и партньори, докато продължаваме да разширяваме разнообразието от предлагането на продукти на Booking.com“, се казва в изявление на Booking.com . „Majorel е ключов стратегически партньор за нас, който вече наема около 2700 служители, които поддържат Booking.com, и с нетърпение очакваме да продължим да използваме техния водещ в индустрията опит в обслужването на клиенти, за да ни помогне да се разширим ефективно, за да отговорим на развиващите се изисквания на нашия бизнес.”
Booking Holdings имаше 20 300 служители в края на 2020 г., но това беше преди допълнителните съкращения в Холандия, Франция и няколко други страни през 2021 г. Booking.com аутсорсва все повече услуги в сферата на обслужването на клиенти през последните няколко години.
“Новината засяга 12 от 14-те отдела за обслужване на клиенти в Европа, Азиатско-Тихоокеанския регион и Северна и Южна Америка и е необходима реорганизация, за да се гарантира, че компанията остава достатъчно гъвкава”, каза изпълнителния директор на Booking.com Глен Фогел пред www.dutchnews.nl.