Китайският конгломерат, който купи марката Thomas Cook след нейния колапс миналата година, планира скорошно възобновяване на едно от най-известните имена в световнататуристическа индустрия.
Fosun, които са били големи акционери в Thomas Cook в продължение на няколко години преди фалита на компанията, изготвя планове да я преоткрие като онлайн туристическа агенция още този месец.
Възраждането на Thomas Cook ще дойде, когато британските туристически компании са изправени пред несигурно бъдеще поради опустошителното въздействие на пандемията от коронавирус.
Съобщение за рестартирането на легендарната компания може да бъде направено през следващите дни, но ще зависи от осигуряването на необходимите регулаторни одобрения от Fosun. Ако това се случи през септември, възобновяването ще се състои около първата годишнина от колапса на 178-годишния Thomas Cook, което предизвика хиляди загуби на работни места и упреци за неспособността му да се адаптира към дигиталната ера.
Fosun придоби името и други активи на интелектуалната собственост на натоварената с дългове британска компания само за 11 милиона паунда. Сделката включваше и хотелските брандове на Cook’s Casa Cook и Cook’s Club, както и имена на домейни, софтуерни приложения, акаунти в социалните медии и лицензи.