fbpx

Tez Tour разкриха здравните протоколи, които спазват хотелите в Гърция

Всеки хотел в Гърция е длъжен да състави и спазва протокол в съответствие с инструкциите на Министерството на туризма.

Обща информация – задължителни действия

План за действие (хотели с 50+ стаи)

Администрацията / управлението на хотели с капацитет над 50 стаи са длъжни да разработят план за действие и индивидуални протоколи за всяка част от заведението.
По-конкретно, целта на плана за действие е хотелът да предприеме мерки за предотвратяване и ефективно управление на предполагаеми случаи на Covid-19, за да се ограничи разпространението на вируса сред персонала и гостите.
Планът за действие трябва да съответства на препоръките на гръцката обществена здравна организация – EODY и ще бъде преразгледан в съответствие с развитието на ситуацията.

Според всеки план за действие:

• ръководството на хотела трябва да назначи координатор на здравеопазването, който да контролира спазването на този протокол и отделни лица, които да контролират всяка секция на хотела (напр. F&B, домакинство).
• служителите в хотела трябва да бъдат обучени да следват и изпълняват планове за действие
• всички хотели ще трябва да разполагат с лекар на повикване, който ще действа съгласно инструкциите на EODY за тестване на предполагаеми случаи на Covid-19. В същото време чрез телемедицината лекарите ще могат да наблюдават съмнителни случаи.

Плановете за действие ще отбележат кои хотели са акредитирани от сертифициращите органи (незадължително) по отношение на предприемането на мерки за предотвратяване и лечение на случаи на коронавирус.


Оперативен план за управление на случаи Covid-19 (за всички хотели)

Всички заведения за туристическо настаняване, независимо от големината, са задължени да изготвят оперативен план, за да могат да управляват съмнителни случаи на Covid-19, в съответствие с текущите инструкции на EODY.
Всяко предприятие трябва да назначи координатор, който да контролира, че се спазва правилното управление на съмнения за случаи на коронавирус.
EODY трябва да бъде информиран за личните данни на всички координатори и работещи лекари.


Персонал в хотелите

• Всички служители трябва да са запознати как се предава вирусът Covid-19; да могат да предоставят информация на гостите; да се обучават на практики за почистване и дезинфекция на идентифицирани петна; спазвайте хигиенните правила, за да не предават вируса (често миене на ръцете, избягване на ръкостискане, физическо разстояние, избягване на контакт на ръцете с очите, носа и устата и дихателна хигиена)
• Всеки хотел трябва да осигури на всеки член на персонала лични предпазни средства (маски, ръкавици)
• Персоналът се съветва да стои вкъщи и да потърси лекарска помощ, ако изпита симптоми, свързани с болестта, уведомявайки здравния координатор на хотела.
• Препоръчва се персоналът да се подлага на термичен преглед всяка сутрин.
• Ако член на персонала се свърже със случай на Covid-19, той трябва незабавно да го докладва на здравния координатор на хотела и да бъде освободен от работа.

Хотелски ежедневен регистър

За защита на общественото здраве всеки хотел трябва да поддържа актуализиран регистър на служителите и всички гости, отседнали в хотела – име, националност, дата на пристигане и заминаване, данни за контакт (адрес, телефон, електронна поща), така че комуникацията да е възможна ако бъде установен случай на коронавирус по-късно.
Трябва да се спазва Общият регламент за защита на личните данни (GDPR) и всички членове на персонала и гостите трябва да бъдат информирани, че тяхната информация ще бъде съхранявана от съображения за защита на общественото здраве.
Необходимо е да се записват и актуализират всички събития, които могат да възникнат в регистъра.

Комуникация

• Всички хотели трябва да информират своите служители, гости, изпълнители, доставчици, посетители и широката общественост за мерките на своя план за действие.
• Препоръчва се на всички хотели да актуализират своите уебсайтове със специален раздел Covid-19, който ще включва информация за тяхната нова политика за предприемане на засилени хигиенни мерки, промени в работното време на общите пространства и промяна на регистрацията / чек-ин- продължителност. Хотелите могат също така да предоставят тази информация с наличните за тях средства (например в обществени телевизии, телевизори в стаите, на табели в хотела и печатна информация на рецепция).


Услуги за настаняване


Рецепция / портиер

• Членовете на персонала са длъжни да спазват необходимите хигиенни мерки (често миене на ръцете), да спазват съответното разстояние (поне един метър от клиентите) и да избягват ръкостискане.
• При поискване персоналът трябва да може:
а) да информира гостите за правилата на хотела и новите мерки, предприети за справяне с инциденти;
б) да предоставя полезна информация на доставчиците на здравни грижи относно местоположението на публичните и частните болници, референтните болници Covid-19. и аптеките в района; 
в) да предоставят лични предпазни средства (маски, ръкавици) при поискване. (Хотелите не са задължени да предоставят на гостите лични предпазни средства).
• Препоръчва се хотелите да предоставят информационни листовки за основните здравни инструкции, преведени на английски, френски и немски език. В допълнение, хотелите могат да предоставят полезна информация за коронавирус за гостите чрез приложение за мобилни телефони.
• Всеки хотел трябва да разполага с медицински комплект за възникване на инцидент, който да включва ръкавици и маски за еднократна употреба, антисептици, кърпички за почистване, престилка, халат с дълги ръкави, лазерен термометър.
• Персоналът трябва да е в състояние да идентифицира симптомите и да ги докладва директно на здравния координатор.
• Прозорците от плексиглас могат да се поставят на рецепция (по желание).
• На рецепцията трябва да има антисептик за използване от клиента (фиксирани или нефиксирани устройства).
• Препоръчва се честа дезинфекция на приемни бюра.
• За да могат всички да поддържат разстояние два метра един от друг, хотелът трябва да подреди рецепцията и мебелите в обществени площи по такъв начин, че да запази пространството отворено, да добави маркировка на пода и правилно да управлява опашки, за да намалява времето за чакане.
• Образуването на опашки на рецепция по време на настаняване / напускане трябва да се избягва.
• Препоръчва се използването на електронни алтернативи за проверка при напускане на хотела (напр. Мобилен консиерж, използване на таблети, които могат да бъдат дезинфекцирани след всяка употреба).
• Кредитни или дебитни карти се препоръчват за заплащане на хотелски разходи (в брой трябва да се приемат само в изключителни случаи). Препоръчва се сметки, фактури и разписки да се изпращат по имейл.
• Всички ключове и карти за отключване трябва да бъдат дезинфекцирани.
• Задължително удължаване на времената на напускане и напускане между престоя (напускане до 11 часа и настаняване от 15:00), така че помещенията да могат да бъдат почистени, дезинфекцирани и проветрени чрез естествена вентилация.
• На туристите, които не са гости на хотела, е забранено да влизат в хотела.

Почистване и дезинфекция (стаи и общи площи)

• Всички хотели са задължени да спазват практиките на засилена дезинфекция и дълбоко почистване в съответствие с инструкциите на EODY. Предвидени са и специални инструкции за почистване на помещения за случаи на Covid-19.
• Всички хотели трябва да засилят своите санитарни услуги във всички обществени зони и да обърнат специално внимание на почистването на „най-често докосвани точки“, като дръжки на вратите и асансьорни копчета.
• Внимателно почистване и много добра вентилация на помещенията трябва да се извършват между престоя на гостите.
• Гостите със симптоми трябва да бъдат наблюдавани (дискретно).
• Честото почистване на стаите, докато гостите са вътре, трябва да се избягва (целта е домакинския персонал да избегне контакт с възможни случаи и да предотврати по-нататъшното им предаване).
• Ежедневната смяна на чаршафи, калъфки за възглавници и кърпи трябва да се избягва и да се извършва само по желание на гостите.
• Препоръчва се премахване на нематериални предмети (възглавници, спално бельо) от всички стаи.
• Препоръчва се премахване на споделени предмети за използване от много хора като менюта, списания и др.
• Управлението на телевизора и климатика трябва да има капаци за еднократна употреба.
• Текстилните повърхности (напр. мебелна тапицерия, предмети, покрити с плат) трябва да се почистват с парен уред.
• Вратите и прозорците на всички помещения трябва да се отварят всеки ден за да се осъществява естествена вентилация.
• Препоръчва се гостите да бъдат уведомявани кога и как са почистени стаите им (списъци на вратите на стаята или вътре в помещенията).
• Препоръчва се поставянето на индивидуални антисептични гелове във всяка стая.


Хранителни услуги – Кухни
• Всички кухни в хотелите са задължени да следят Критичните Контролни Точки за Анализ на Опасностите (HACCP), международно признат метод за идентифициране и управление на риска, свързан с безопасността на храните.
• Стоките трябва да се получават от конкретни служители, които винаги носят ръкавици и маски.
• Всички служители на кухнята трябва да пазят разстояние един от друг, в съответствие с изискванията на здравните власти.
• Входът в зоната на кухнята е само за служебни лица.


Хранителни услуги – Ресторанти (а-ла-карт, бюфет, закуски) и барове (на закрито и на открито)

• Същите правила се прилагат както в ресторантите и баровете в страната, в съответствие с действащата правна рамка.

Всички ръководители на ресторанти и барове трябва да прилагат социално дистанциране чрез разстояние между масата и местата на гостите.

Цялото обслужване по време на бюфет ще се извършва от персонала на хотела, а не от гостите както преди. Същите правила важат и за сервиращите машини (кафе, сок, вино).

Детски площадки

Прилагат се същите правила, както при редовните игри, в съответствие с действащата правна рамка. Трябва да се избягва струпването на хора на едно място и да се прилагат правила за социално дистанциране. Всички закрити детски стаи и детски клуб ще бъдат близо.

Спа услуги

Прилагат се същите правила, както в салоните за красота, според действащата законова рамка.
Прилагат се правила за социално дистанциране (разстояние на два метра между служителите). Гостите имат достъп само след предварителна заявка. Използване на прозорци от плексиглас в приемната зона на СПА центъра е по желание.


Басейни и други водни съоръжения за отдих

• Разрешено е да работят само външни басейни в хотели в съответствие с действащата нормативна уредба.
• Забранено е използването на закрити басейни.
• Брой къпещи се: плътността на струпване в басейните в хотелите се изчислява с индекс 5 кв. метра водна повърхност на човек.
• Физическо дистанциране:
– Разположението на местата и съоръженията около басейна (шезлонги, столове и др.) трябва да бъде такова, че разстоянието между краищата на използваните съоръжения на двама души под два различни чадъра да бъде най-малко 2 метра във всяка посока.
– В хотелите се препоръчва да покриват седалки, маси, кутии за лични съхранения, бутони за уведомяване на персонала и ценоразписи с материали, които могат да бъдат ефективно дезинфекцирани.
– Всички седалки, маси, кутии за лични съхранения/ сейфове, ценоразписи и всякакви други вещи трябва да се дезинфекцират след напускане на госта и преди да бъдат използвани от друг гост.
– Препоръчва се хотелите да предлагат кърпи, които ще покрият цялата повърхност и дезинфекцират всеки шезлонг / седалка след всяка употреба. Препоръчва се отстраняване на повърхности от плат по шезлонгите.



Климатизация и вентилация на пространството

Съгласно указанията на здравното министерство относно „Предприемане на мерки за превенция на общественото здраве от вирусни и други инфекции по време на използването на климатични устройства“, трябва да се обърне специално внимание на липсата на циркулация на въздуха и позволяването на естествена вентилация в помещения и други зони (чрез изключване на системата, която деактивира климатиците при отваряне на вратите).

Места за събития

Конферентните зали, балните зали и помещенията за събития могат да работят в съответствие с действащата законова рамка. Прилагат се правила за социално дистанциране, правилно разпределение на местата според размера на събитието. Във всяко пространство се допуска определен брой гости, в зависимост от размера му.

Магазини в хотелите

Прилагат се същите правила, както в магазините, работещи в други заведения, в съответствие с действащата правна рамка. Прилагат се правилата за социално дистанциране. За гостите трябва да се използва специална маркировка на пода за поддържане на правилното разстояние (1,5 метра) един от друг. Други ограничителни правила се отнасят до това колко души са разрешени в един магазин, в зависимост от размера му.


Обществени зони (на открито и на закрито)

Обществените зони включват рецепция, фоайе, лоби, кът за сядане на открито и др. (Не площите около басейните). Прилагат се правилата за социално дистанциране.
• Препоръка за избягване използването на асансьори. Монтаж на дезинфектанти на входовете на асансьора и препоръка за употреба при вход и изход. Често почистване на асансьори, особено на „най-често докосвани точки“ като дръжки и копчета.
• Табелите и подовите маркировки трябва да се използват, за да напомнят на клиентите да пазят разстояние един от друг.
• Монтаж на антисептични разтвори (подвижни или неподвижни устройства) във всички обществени зони.
• Мебелите трябва да бъдат преместени в подходящо разположение, за да се поддържа физическото разстояние и да се избегне струпването на много хора на едно място (4 души / 10 кв.м)
• В хотелите се препоръчва гостите сами да паркират собствените си превозни средства, а не да използват услугите на портиер. Ако искат да ползват услугите за паркиране на портиера, той трябва да носи нехирургична маска и ръкавици.
• Хотелите се посъветвани да проучат възможността за спиране работата на бизнес зоните. Като алтернатива хотелите могат да предоставят на гостите достъп до wifi. Печатните услуги или други бизнес услуги могат да се предоставят чрез свързване на лично устройство на гостите.
• Струпването на хора в тоалетните трябва да се избягва.
• Правилата се прилагат за хотели, които предлагат достъп до плажове. Правилата за физическо разстояние се прилагат за места за сядане (шезлонги, столове и др.). Разположението на тези седалки трябва да бъде такова, че разстоянието между двама души под два различни чадъра да е най-малко 3 метра във всяка посока. Плажуващите не трябва да поставят кърпи или плажни постелки между чадърите.


Трансфери

• За превозни средства с до 5 места водачът може да транспортира само 3 пътници. (Може да са повече от 3, ако има деца на възраст под 18 години)
• За превозни средства до 6 или 7 места водачът може да транспортира 3 пътници (с техните деца, ако са по-малки от 18 години)
• За превозни средства с до 8 или 9 места водачът може да транспортира 5 пътници. (с техните деца, ако са по-малки от 18 години)
• Ограниченията на пътниците могат да бъдат надвишени, само ако гостите са родители с непълнолетни деца (деца по-малки от 18 години).
• Задължително използване на нехирургични маски (или друг вид покритие за лицето) от пътници и шофьори (по време на целия маршрут).
• Препоръчително е водачите да предоставят антисептик.
• Шофьорите трябва да избягват ръкостискането.
• Водачите трябва да гарантират, че автомобилът е естествено проветрен.
• Шофьорите на клубни автомобили трябва да носят маски и ръкавици. Превозните средства трябва да бъдат дезинфекцирани след всяка употреба. Няма ограничения за броя на пътниците за превозни средства с отворени покрив (голф коли).

Източник: www.tez-tour.com

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.