fbpx

Световният съвет по туризъм очерта как ще изглежда индустрията след Covid-19

Световният съвет за туризъм (WTTC) очерта как ще изглежда „новото нормално“ в туристическата индустрия, когато страните започват да облекчават ограниченията за пътуване. „Пътуване в новото нормално“ (Travelling in the New Normal) е част от плана на WTTC, който включва стъпки и координирани действия, включително нови стандарти и протоколи, които предлагат безопасен и отговорен път към възстановяване на сектора, тъй като потребителите започват да планират пътувания отново.

През последните няколко седмици WTTC, който представлява глобалния частен сектор за пътуване и туризъм, споделяха най-добрите практики от различни региони по света. Публично-частното сътрудничество между бизнеса и правителствата е жизненоважно за разработването на нови здравни протоколи, които ще формират впечатленията от пътуването и също така ще осигурят на хората увереност в безопасността.

WTTC прогнозира, че пътуванията вероятно ще се върнат първо на вътрешните пазари, след това до най-близките съседи на дадена държава, а след това най-накрая и до други континенти и дестинации на дълги разстояния.

WTTC вярва, че по-младите пътници във възрастовата група 18-35 години, които изглежда са по-малко уязвими към COVID-19, могат да бъдат сред първите, които отново ще започват да пътуват. Глория Гевара, президент и изпълнителен директор на WTTC, заяви: „Жизнено важно за оцеляването на туристическия сектор е да работим заедно и да начертаем пътя към възстановяване чрез координирани действия и да уверим хората, че трябва да започнат отново да пътуват. От предишен опит научихме, че когато протоколите и стандартите от частния сектор са взети под внимание и имаме координиран подход, сроковете за възстановяване са значително намалени, така че сътрудничеството между частния и публичния сектор е от решаващо значение.“

Бързо и ефективно рестартиране на пътуването обаче ще се случи само ако правителствата по целия свят се съгласят на общ набор от здравни протоколи, разработени от частния сектор, като тези, които сме очертали. Новите протоколи и стандарти се дефинират след обратна връзка и множество разговори с членове на WTTC, както и сътрудничество с асоциации, които представляват различните сектори на туризма.

За да предложат чистота от световна класа, подобрени хигиенни стандарти и да осигурят безопасност на гостите, хотелите разработват протоколи, базирани на опита, придобит от предлаганите безплатни стаи на здравни работници и всички, които са на първа линия в битката с COVID-19. Ще има нови протоколи за настаняване и регистрация на гостите (check-in), включващи цифрови технологии,диспенсъри за дезинфекция на ръцете на всички ключови места в общите части на хотела, включително, където се съхранява багажът, безконтактно плащане вместо в брой, използване на стълби по-често от асансьори, при които правилото от 2 метра може да се поддържа по-трудно, фитнес уредите се преместват на по-голямо разстояние едни от други.

Пътуващите по летищата също ще трябва да спазват конкретни мерки. Те могат да очакват мерки за социално дистанциране на летището и по време на качването в самолета, както и да носят маски, докато са на борда. Самолетите също ще бъдат подложени на режими на интензивно почистване.

Протоколите, разработени с помощта на опита от възстановяването на туристическата индустрия в Китай и от новите успешни стандарти, използвани в някои от по-малките хотели и летища, ще бъдат напълно обявени през следващите две седмици и ще бъдат споделени с правителствата в световен мащаб, така че да има координиран подход за пътуване.

WTTC твърди, че секторът „Пътувания и туризъм“ вече е изправен пред над 100 милиона загуби на работни места в световен мащаб. През 2019 г. туристическата индстрия е допринесла за 10,3% от глобалния БВП.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.