fbpx

Световната туристическа организация очаква бум на вътрешния туризъм

Тъй като ограниченията за пътуване започват да се облекчават в световен мащаб, дестинациите по света се фокусират върху нарастващия вътрешен туризъм, като много от тях предлагат стимули, за да насърчат хората да изследват собствените си страни. Според Световната туристическа организация (UNWTO), тъй като вътрешният туризъм трябва да се завърне по-бързо от международните пътувания, това представлява възможност както за развитите, така и за развиващите се страни да се възстановят от социалното и икономическото въздействие на пандемията COVID-19.

Признавайки важността на вътрешния туризъм, Световната туристическа организация публикува третата част от своите кратки бележки за туризма и COVID-19, „Разбиране на вътрешния туризъм и извличане на възможностите му“. Данните на организацията показват, че за 2018 година са направени 9 милиарда вътрешни пътувания, което е шест пъти повече от броя на международните туристически пътувания (1,4 милиарда през 2018 г.).

Изданието идентифицира начините, по които дестинациите по света предприемат активни стъпки за разрастване на вътрешния туризъм, от предлагането на бонус почивки за работниците до предоставянето на ваучери и други стимули за хората, пътуващи в собствените си страни.

Генералният секретар на UNWTO Зураб Пололикашвили каза: „Световната туристическа организация очаква вътрешният туризъм да се върне по-бързо и по-силно от международните пътувания. Като се има предвид размерът на вътрешния туризъм, това ще помогне на много дестинации да се възстановят от икономическите последици от пандемията, като същевременно запазят работните места“

Информацията също така показва, че в повечето дестинации вътрешният туризъм генерира по-високи приходи от международния туризъм. В страните от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОУСР) вътрешният туризъм представлява 75% от общите разходи за туризъм, докато в Европейския съюз разходите за вътрешен туризъм са 1,8 пъти по-високи от разходите за входящ туризъм. В световен мащаб най-големите вътрешни туристически пазари по отношение на разходите са САЩ с близо 1 трилион щатски долара, Германия с 249 милиарда щатски долара, Япония 201 милиарда долара, Обединеното кралство със 154 милиарда щатски долара и Мексико със 139 милиарда щатски долара.

Източник: UNWTO

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.