Въпреки продължаващите предизвикателства поради Delta варианта на Covid-19, много страни по света, благодарение на успешните програми за ваксинация, започнаха да облекчават ограниченията за пътуване и изискванията за социално дистанциране. В резултат на това повече пътници вече могат да се придвижват извън своите населени мяста.
Но тъй като ограниченията отслабват и различните части на света стават по -достъпни, какви промени могат да се видят в предпочитанията за настаняване на потребителите? За да отговори на този и други въпроси, тъй като COVID-19 продължава да нарушава пътуванията, екипът на STR Consumer Insights на STR наблюдава отблизо тенденциите в туризма през цялата пандемия. В тази неотдавнашна вълна от изследвания, проведена с помощта на Traveller Panel, STR се опита да установи дали промените в предпочитанията за настаняване, наблюдавани в предишни изследвания, все още са очевидни, въпреки значителния напредък на ваксинацията в много страни.
Последните резултати показват позната картина в сравнение с предишните изследвания. Много видове настаняване все още се възприемат по -негативно в сравнение с периода от преди пандемията. По-малките места за настаняване продължават да привличат по-голям интерес, тъй като потребителите се адаптират към живота в света на COVID-19. През юли 2021 г. интересът на пътниците към краткосрочни наеми е бил с 15% над нивото преди пандемията.

В съответствие с предишни изследвания, хотели с по -малко от 50 стаи също отбелязват по -голям интерес в сравнение с годините пандемията. Всъщност тенденцията показва нарастващ интерес към тази форма на настаняване, което вероятно се дължи на повишеното доверие в хотелите, тъй като много марки са въвели политики за почистване, дезинфекция и други протоколи, касаещи безопасността.
Потребителите също са попитани за техните мнения относно различните класове хотелско настаняване. Като цяло пътниците все още са по – малко заинтересовани да отседнат в хотели, отколкото в сравнение с преди пандемията. Интересното е, че икономичните и бюджетни хотели се възприемат значително по – негативно от луксозните хотели в настоящата среда. Това вероятно се дължи на фактори, включително възприятия за чистота и асоциации с размера на мястото за настаняване. Ще бъде интересно да се проследи как се развива възстановяването за тези хотелски класове с нарастването на търсенето.

Резултатите от изследването на STR поставят интересен въпрос: това ли е “новото нормално” за предпочитанията за настаняване или предизвикателствата, породени от Delta варианта, водят до продължаващо мислене за пандемия, при което потребителите дават приоритет на усилията за минимизиране на риска от инфекция?
В предстоящ блог от STR ще разгледат променящите се очаквания на пътниците по това време, което позволява по-задълбочено разбиране на отношението към COVID-19 наред с нарастващите нива на ваксинация и разширяване на възможностите за пътуване. Уверяването на гостите относно мерките за безопасност срещу COVID, ще помогне за насърчаване на пътуванията във време, когато продължават да съществуват тревоги за вируса. Ефективният маркетинг ще бъде друг важен компонент, който ще даде възможност за възстановяване на индустрията на гостоприемството.