В края на август и началото на септември 2020 г. STR проведе количествено изследване, използвайки Traveler Panel- онлайн общност с огромен брой пътуващи, които споделят своя опит. STR изследвaха нагласите за пътуване в този „нов свят на COVID“ и оцениха ранния опит сред пътуващите във време, когато много икономики се отварят отново и индустрията на туризма се опитваше да спечели от натрупаното търсене.
“В първата част от тази поредица на проучвания открихме, че пътниците демонстрират продължителен, макар и по-нисък от „нормалния“ интерес към пътуванията през тази ера на COVID-19. Също така докладвахме, че 43% от пътуващите са резервирали или са предприели пътуване през първите два месеца след блокирането през юли и август. Във втората част проучваме допълнително и научихме основните видове настаняване, към които са насочени пътниците, и доколко са доволни от опита си в този нов свят на постоянно развиващите се насоки за безопасност и хигиена”, коментират от STR.

Хостелите отчитат най-големия спад. Това може би не е особено изненадващо, като се има предвид общият характер на този тип настаняване, което е малко вероятно да се счита за желано през последните години.
Междувременно най-силен ръст бележат местата, които предлагат краткосрочни наеми и местата без изхранване, където гостите могат да си приготвят храната сами (self-catering properties), с 11% интерес сред запитаните.
Отразявайки тенденциите, че потребителите сега се стремят да минимизират взаимодействието с други хора, интересът към по-големите хотели е спаднал, докато по-малките хотели са отбелязали малък ръст на интереса. Отново това, което показва промяна в отношението и поведението на потребителите, показва, че пътниците демонстрират значително по-голям интерес към разпознаваеми хотелски вериги, в сравнение с независимите хотели.
И така, защо по-малките места за настаняване и краткосрочните наеми изглеждат по-привлекателни? И защо хотелските вериги и известните марки хотели се открояват повече от независимите хотелиери в тези несигурни времена?
“Заключението от нашето проучване е, че пътуващите прагматично предпочитат настаняването, което води до среща с по-малко хора. Допълнителни предимства, свързани с безконтактно настаняване, както и по-голям контрол върху чистотата, социална дистанция и самостоятелно приготвяне на храна, също допринесоха за увеличаване на интереса към местата, които предлагат краткосрочни наеми.”, обобщиха от STR.