Юли и август са два от най-важните месеци в Европа за хотелите, с туристи, пътуващи по целия континент през летните ваканции. Въпреки това не е тайна, че лятото изглежда много по-различно този път за Европа, поради глобалното въздействие на пандемията COVID-19.
Европа се движи по успешна вълна с осем последователни години растеж на RevPAR (Revenue Per Available Room – или Приходи от Налична Стая) към края на 2019 г. Панденията Covid-19 оказва най-опустошително въздействие върху Европа и континента изостава в своето възстановяване в сравнение с други региони по света. Както се вижда от диаграмата по-долу, Европа регистрира най-голям спад в заетостта и остава в ниска точка, без да показва признаци на живот до края на май.

Европа също беше засегната с по-голямо съотношение на затворени хотели, тъй като много държави бяха отворени наскоро. Китай и Съединените щати са по-напред във възстановяването на заетостта, като бързото отваряне на хотели и търсене на ваканции се връщат, благодарение на по-голямата вътрешна база за пътувания и по-малкото разчитане на международните пътувания.
Заетостта за седмицата, завършваща на 18 юли, показва, че повечето европейски страни са някъде между 20-40% заетост, което от своя страна показва, че в хотелите има търсене, но ограничено за повечето страни. От ключовите пазари в Европа, Франция, Холандия и Испания са начело по заетост с над 40% за последната седмица. Испания отново отвори границите си към останалата част от Европа през последните седмици, а най-големият европейски пазар на източници, Обединеното кралство, включи Испания в списъка си за дестинации, от които туристите няма да бъдат поставяни под карантина при завръщане. Тази лекота на пътуване между двете страни изигра роля в нарастващото ниво на заетост в Испания. Малко по-късно обаче Великобритания премахна Испания от списъка, така че може да видим известна промяна в данните през следващите няколко седмици.

Какъв тип дестинация има най-голямо търсене?

Източник: str.com