fbpx

Сравнение между Airbnb и хотелската индустрия: Мит или реалност?

Сет Борко от Skift публикува подробен анализ относо разликите и приликите между Airbnb и хотелската индустрия.

Кой според вас е най-големият мит около пътуването?  На челна позиция на моя списък е следното: че Airbnb се занимава с хотелиерство. Не е така. Airbnb се занимава с дистрибуция.

В резултат на това, много коментатори, толкова често от бранша, колкото и извън него правят директни сравнения между хотелските вериги и Airbnb.  Последният коментатор, попаднал в този капан, беше професорът от Нюйоркския университет Скот Галоуей, който подреди 7-те милиона обяви на Airbnb срещу 4.3 милиона стаи, предлагани от Marriott, Hilton, InterContinental Hotels, Wyndham и Hyatt, взети заедно.  Той убеждава за конкурентното предимство на Airbnb при пътуванията и тези цифри на пръв поглед показват, че Airbnb печели с една миля.

Но този подход, сравнявайки Airbnb директно с хотелските вериги, игнорира разликите в бизнес модела между управлението на чисто онлайн платформа за разпространение и хотелските вериги, като пропуска и чисто икономическите разлики между хотелските стаи и краткосрочните наеми.

Избирайки грешен набор от аспекти, Галоуей и други коментатори не разбират истинското място на Airbnb в пейзажа на туристическия пазар и пренебрегват потенциални съперници като Booking Holdings, Expedia Group и Trip.com Group.

Онлайн туристическа агенция срещу хотел

Разликата между доставчик за настаняване и дистрибутор за настаняване е по-лесна за разбиране, ако започнем с разглеждане на хотелите.

Туристическият доставчик, например, Marriott, има пряка роля в преживяването на гостите всеки път, когато отседнат в някой от неговите хотели.  Всичко, от цената, която плащат, до външния вид и усещането на стаята, се контролира от Marriott.

Нека сравним това с всяка онлайн туристическа агенция или туроператор (OTA). Expedia не определя цените на местата за настаняване. Booking.com не преговаря с доставчици за закупуване на спално бельо.

Идеята на Airbnb е построена върху отдаване на стаи под наем. И тъй като тази форма на настаняване е толкова нова и зависи от доверието на потребителите към марката Airbnb, ние сме склонни да размиваме границите между предлагането и дистрибуцията. Но не се заблуждавайте, Airbnb все още е твърдо дистрибуторска компания. Микропредприемачите, хората, които определят тарифите, сменят спалното бельо и плащат ипотеката, са тези, които доставят инвентар на платформата.

Сравняването на туристически дистрибутор с туристически доставчик е като сравняването на ябълките с портокалите. Те имат различни бизнес модели, структури и предизвикателства.

Също така трябва да се направи разлика в ексклузивитета. Очевидно не можете да резервирате хотел Marriott чрез Hilton.com. Но ако реша да отдам моя дом чрез Airbnb, нищо не ми пречи да го публикувам и на Vrbo и booking.com. И всъщност, според данни на Transparent, който е водещ доставчик на анализ на данни за индустрията на ваканционни наеми, до една трета от всички жилища, които могат да се наемат чрез Airbnb в САЩ, са едновременно регистрирани в други сайтове. Това дава възможност на онлайн агрегаторите да изграждат предлагане много по-бързо, отколкото която и да е маркова хотелска верига би могла някога.

Сега нека преначертаем тези класации, като разгледаме как инвентаризацията на платформата на Airbnb се сравнява с други онлайн агенции за пътувания, предлагащи краткосрочни наеми. 

Сравнение между Airbnb и хотелската индустрия: Мит или реалност?

Airbnb все още води, но надпреварата е доста ожесточена. Booking.com не изостава с много- 6,2 милиона алтернативни обяви само при краткосрочните наеми. Дори най-малкият конкурент Vrbo може да се похвали с повече стаи от Marriott, най-голямата хотелска компания в света.

И сега, нека добавим списъците с хотели на booking.com. При сравнението на Галоуей на хотелските вериги с Airbnb, онлайн платформата изглежда има огромно предимство. Но 7-те милиона обяви на Airbnb са по-малко от една трета от 22-те милиона хотелски стаи, с които се гордее Booking.com.

xtYcqM88r0Q psVpf 6TTJQOMHLbFgqeAWaeDj7d vlCnAt 2oRU8kqaG GwmlwzdfimApgfKxAkE a5T8biHe1 i7gjuIwAKnRWmFvkwLF4CZpQJLpOFJX8RXkuz29bsmzKCkb Сравнение между Airbnb и хотелската индустрия: Мит или реалност?

Твърдим, че това несъответствие представлява един от най-големите потенциални пътища за растеж на Airbnb след ППП (Първичното Публично Предлагане). Компанията започна да предлага бутикови хотели в малък мащаб през 2018 г., но направи голям скок напред в традиционното гостоприемно с придобиването на HotelTonight през март 2019 г. за 400 милиона долара.

Ето и другият въпрос: сравняването на обявите или каквато и да е мярка за обем, като брой нощувки или търсене в Google, пропуска разликата в икономиката между формите на настаняване. Хотелите генерират много по-високи приходи на помещение (RevPAR), отколкото краткосрочните наеми.

Заетостта през цялата година обикновено е много по-ниска при алтернативните места за настаняване. Например в Европа те отчитат заетост от 30% срещу 80% при традиционните места за настаняване.

Този проблем е още по-голям при Airbnb, където много стаи могат да бъдат временни, като хората публикуват апартаментите си само за специално събитие или когато пътуват извън града.

Като цяло, ние вярваме, че приходите на стая могат да бъдат от 2 до 5 пъти по-високи в хотел, отколкото при краткосрочно наемане. В Европа традиционните места за настаняване генерират 4 пъти повече приходи на легло, отколкото алтернативите.

Нека да преразгледаме първоначалното сравнение на Airbnb срещу хотели. Петте големи хотелски марки имат три милиона по-малко стаи между тях, отколкото тези, с които Airbnb може да се похвали на своята платформа. Но тези хотели може и да генерират двойно повече приходи от стаите, отколкото целия списък на Airbnb, въпреки че имат с 40% по-малко обяви.

Споделете тази статия

Свързани Статии

Последвайте ни във Facebook

Последни Статии

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Създайте своя персонализиран бюлетин

Седмични новини:

Класическият седмичен бюлетин на 21Hoteliers, предоставящ ви най-важните новини и анализи от изминалата седмица.

Executive:

Месечен бюлетин с фокус върху ключовите развития в бранша, както и съвети и анализи от полза на ръководството на хотела.